Gå til innhold

Bilforumet må få få flere medlemmer og mindre svada!

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Nja. Hvis dere setter en start dato og slutt dato ca 1 måned senere og sletter alle profiler som ikke har vært innom iløpet av den tiden så tror jeg ikke det hadde vært så mange 1000 igjen. Som du selv skriver er det mange 1 innleggs profiler her inne. Så å si det er 46 000 medlemmer blir vel litt feil. Vet om flere som har glemt passord etc og bare oprettet en ny profil istede. Er jo også flere som dere har sperra som dukker opp med nye bruker navn mens de gamle fremdeles er aktive.

 

Men uansett. Har mere eller mindere sluttet å være her selv. Litt for mange dritt slengere, folk som ikke vet hva de snakker om og folk som ikke er gamle nok til å kjøre mopped engang.

Har vært borte siden jul ca men prøvde meg litt igjen her for 1 uke siden og tok ikke lang tid før folk slenger med leppa igjen. Så har tydelig vis ikke blitt noe bedre på 4 måneder.

 

 

ja det er dumt med den "gjengen" der. som bare slenge dritt. det med at folk ikke har peiling gjør jo ikke så masse, er jo fint at folk prøver å lære, men du mener kanskje dem som overhodet IKKE har peiling, men trur sjøl at dem er verdensmester? dem har jeg heller ikke så masse til overs for nei..

-Når sjøpølsa vokser opp så fester den seg permanent til en stein og slutter å bevege seg. Dermed har den ikke lenger bruk for en hjerne og kvitter seg med den for å spare energi.

_______

Mvh. KNS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 57
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Bli flinkere til å rapportere drittslenging, svada mm.

Lær dere å skrive forståelig

Lær dere å bruke søkefunksjonen

 

Da er halve jobben gjort..

 

ja kan være det. men som andre har sagt her i tråden, så er det mange av dem som slenge drit og eventuellt blir utestengt som bare lage seg en ny profil. så skulle ha vært ei slags registrering sånn at man bare kan ha en profil. eller er det et sånt system her?

-Når sjøpølsa vokser opp så fester den seg permanent til en stein og slutter å bevege seg. Dermed har den ikke lenger bruk for en hjerne og kvitter seg med den for å spare energi.

_______

Mvh. KNS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja kan være det. men som andre har sagt her i tråden, så er det mange av dem som slenge drit og eventuellt blir utestengt som bare lage seg en ny profil. så skulle ha vært ei slags registrering sånn at man bare kan ha en profil. eller er det et sånt system her?

 

Bruk den røde å hvite varseltrekanten under profilbildet til brukere som du mener slenger dritt e.l., så får en moderator ta seg av resten.

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok det at dette er en såkaldt "lost cause/tapt sak" :)

 

jeg var selv aktiv her for en tid tilbake, da mest i vw delen av dette forumet. men blei så utrolig lei av alt dette fjortiss tullet som begynte og oppstå. uvitenhet osv, ikke at det er noe galt i uvitenhet, men og svare på et spørsmål med noe som ikke henger på greip er jo helt på trynet for min del

 

mange medlemmer eller ei, jeg holder meg stort sett til vacn forumet. koster noen kronasjer, men du verden så mye bedre det er og være der kontra her. litt mer "oppegående" folke masse der :)

 

er dog innom her nå og da og glaner litt, men blir mindre og mindre av dette og

 

btw bjørn, shit is on its way :) (intern)

Golf II 16vT Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok det at dette er en såkaldt "lost cause/tapt sak" :)

 

jeg var selv aktiv her for en tid tilbake, da mest i vw delen av dette forumet. men blei så utrolig lei av alt dette fjortiss tullet som begynte og oppstå. uvitenhet osv, ikke at det er noe galt i uvitenhet, men og svare på et spørsmål med noe som ikke henger på greip er jo helt på trynet for min del

 

mange medlemmer eller ei, jeg holder meg stort sett til vacn forumet. koster noen kronasjer, men du verden så mye bedre det er og være der kontra her. litt mer "oppegående" folke masse der :)

 

er dog innom her nå og da og glaner litt, men blir mindre og mindre av dette og

 

btw bjørn, shit is on its way :) (intern)

 

 

ja jeg holder meg stort sett på Opel motorsport club sjøl, men syns det e litt dumt at det e så jækla "dødt" her.

 

ja skjønne ka du mene. sånne folk som driv på å snakke om at dem ska ha en 8 liters v8 på 2500hk i fiestaen sin, som dem kjøpte for 3 daga sia liksom. og sånn shit som det. men e jo også en shitload med bra prosjekt her også.

-Når sjøpølsa vokser opp så fester den seg permanent til en stein og slutter å bevege seg. Dermed har den ikke lenger bruk for en hjerne og kvitter seg med den for å spare energi.

_______

Mvh. KNS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

btw bjørn, shit is on its way :) (intern)

 

Goodie :)

 

--------

 

 

En rydding i merkeforumene, samt flere moderatorer i merkeforumene gjør det enklere å holde forumene oversiktlig.

 

I tillegg bør alle tråder i utgangspunktet ha en overskrift som gjør den søkbar, ikke "Hjelp" eller "roflmao".

 

Så kunne det vært klistret et par tråder i hvert merkeforum med f,eks F.A.Q`s og en D.I.Y tråd, slik som det f,eks er i noen Audi og VW forum.

På den måten blir det færre nye tråder om gamle spørsmål og enklere å bruke de trådene som allerede er laget.

Endret av B.T.i
Skrivefeil

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Goodie :)

 

--------

 

 

En rydding i merkeforumene, samt flere moderatorer i merkeforumene gjør det enklere å holde forumene oversiktlig.

 

I tillegg bør alle tråder i utgangspunktet ha en overskrift som gjør den søkbar, ikke "Hjelp" eller "roflmao".

 

Så kunne det vært klistret et par tråder i hvert merkeforum med f,eks F.A.Q`s og en D.I.Y tråd, slik som det f,eks er i noen Audi og VW forum.

På den måten blir det færre nye tråder om gamle spørsmål og enklere å bruke de trådene som allerede er laget.

 

Var vel planer/snakk om et eget D.I.Y forum. Det hadde vert interessant lesestoff mener nå jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var vel planer/snakk om et eget D.I.Y forum. Det hadde vert interessant lesestoff mener nå jeg!

 

Idèen er ikke dum den, problemet ligger bare i det blir mer oversiktlig å plassere en D.I.Y på f,eks Bytte fjærbeinsforing Golf Mk2 i et VW forum :)

 

Men klart, det finnes generelle guider som f,eks Skifte hjul, vaske bil osv ..

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja sånne klistra tråda er nåkka jeg også har tenkt på her inne. sånn at ikke samme greiene kjem opp igjen hver gang. bare en tråd om forskjellige "vanlige" problem og spørsmål som ofte kjem opp.

 

takk for at du rydda opp Super Moderator Marqido!

-Når sjøpølsa vokser opp så fester den seg permanent til en stein og slutter å bevege seg. Dermed har den ikke lenger bruk for en hjerne og kvitter seg med den for å spare energi.

_______

Mvh. KNS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjem jo mange gode idea her no:)

 

bra folk stikk nesa innom tråden og bidrar med gode ideer!

 

 

det at forumet ikke er seriøst nok, har vell masse og gjøre med sånne såpekokera som ikke har nåkka bra å si, fær rundt å slenge med leppa.

 

skikkelige overskrifter er også viktig viss man skal kunne bruke søkemotoren. hvis ikke er det ingen som finn fram her uansett hvor bra innholdet i tråden er.

-Når sjøpølsa vokser opp så fester den seg permanent til en stein og slutter å bevege seg. Dermed har den ikke lenger bruk for en hjerne og kvitter seg med den for å spare energi.

_______

Mvh. KNS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er definitivt håp, men forumet trenger mange flere moderatorer. Dette vil gjøre arbeidet for hver en moderator enklere og oppgaven mindre, noe som til syvende og sist vil bedre forumkvaliteten.

 

Selv kunne jeg godt tatt på meg en slik oppgave, men jeg føler ikke jeg har så mye å bidra med.

 

Min oppskrift for et bedre forum:

 

1. Slettede innlegg forsvinner, slik at man slipper å lese "This message has been deleted by Margido. Årsak: hold dere til topic.. " side opp og side ned.

 

2. Flere guider. Blandt annet har jeg prøvd å fått igang en bruktbilkjøp guide som ingen med peiling gidder å svare på. Den kunne kanskje forhindret rundt 100 tråder om "jeg har kjøpt katta i sekken!!" og "skal kjøpe E36, hva skal jeg se etter???!!"..

 

3. Lettere å bli bannet. Lavere terskel for å banne en IP.

 

4. Slette alle tåpelige merkeforum. Hvem prøver dere egentlig å lure? Det er ingen på dette forumet som har noe å bidra på bugattiforumet, så hvorfor ikke bare slette hele forumet? Alle disse merke underforumene gjør det bare forvirrende for nye og mindre datakyndige brukere. Hold dere til de forumene som blir brukt.

 

5. Lær av andre forum. Diskusjon.no f.eks. har en ferdigskrevet advarsel som moderator bruker om tråden ikke oppfyller de kravene forumet stiller mtp. rettskriving, feil overskrift eller lite forklarende førsteinnlegg. Hvis jeg f.eks. lurer på et spørsmål om registerreimen på min galant og kaller tråden dette "Jæææælp, reggisterræim?? Nårj må denj bytes????!!!" legger mod enkelt inn en ferdig utarbeidet advarsel hvor det står at tråden blir slettet hvis trådstarter ikke redigerer innlegg pga blablabla..

 

Mvh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er definitivt håp, men forumet trenger mange flere moderatorer. Dette vil gjøre arbeidet for hver en moderator enklere og oppgaven mindre, noe som til syvende og sist vil bedre forumkvaliteten.

 

Selv kunne jeg godt tatt på meg en slik oppgave, men jeg føler ikke jeg har så mye å bidra med.

 

Min oppskrift for et bedre forum:

 

1. Slettede innlegg forsvinner, slik at man slipper å lese "This message has been deleted by Margido. Årsak: hold dere til topic.. " side opp og side ned.

 

2. Flere guider. Blandt annet har jeg prøvd å fått igang en bruktbilkjøp guide som ingen med peiling gidder å svare på. Den kunne kanskje forhindret rundt 100 tråder om "jeg har kjøpt katta i sekken!!" og "skal kjøpe E36, hva skal jeg se etter???!!"..

 

3. Lettere å bli bannet. Lavere terskel for å banne en IP.

 

4. Slette alle tåpelige merkeforum. Hvem prøver dere egentlig å lure? Det er ingen på dette forumet som har noe å bidra på bugattiforumet, så hvorfor ikke bare slette hele forumet? Alle disse merke underforumene gjør det bare forvirrende for nye og mindre datakyndige brukere. Hold dere til de forumene som blir brukt.

 

5. Lær av andre forum. Diskusjon.no f.eks. har en ferdigskrevet advarsel som moderator bruker om tråden ikke oppfyller de kravene forumet stiller mtp. rettskriving, feil overskrift eller lite forklarende førsteinnlegg. Hvis jeg f.eks. lurer på et spørsmål om registerreimen på min galant og kaller tråden dette "Jæææælp, reggisterræim?? Nårj må denj bytes????!!!" legger mod enkelt inn en ferdig utarbeidet advarsel hvor det står at tråden blir slettet hvis trådstarter ikke redigerer innlegg pga blablabla..

 

Mvh.

 

 

 

 

Helt enig, trur det der kunne ha hjulpe masse for å få ett bedre og mere oversiktlig forum.

-Når sjøpølsa vokser opp så fester den seg permanent til en stein og slutter å bevege seg. Dermed har den ikke lenger bruk for en hjerne og kvitter seg med den for å spare energi.

_______

Mvh. KNS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår