jonas_ueland Skrevet April 16, 2009 Rapporter Share Skrevet April 16, 2009 Hei lurt på den slangen som går fra topplokket og inn i luft filteret med oljedamp. Må den vere der? Hva har den og si, smører den turboen? Tenkte å kjøpe slik en tank som tar opp olje dampen så visste eg ikke hvor lurt det var å ta den bort uten å være sikker på hva den jorde Siter Tysk Pansevogn Min bil http://www.bilforumet.no/bilmerker/mercedes-benz/e-klasse-w123-w124-w210-w211-w212/275024-min-w124-250td-1993-a.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kermitt Skrevet April 16, 2009 Rapporter Share Skrevet April 16, 2009 den skal bare sørge for at olje dampen ikke går ut i det fri, men bli brent opp i motoren. om du plukker av denne og setter den på en catch tank har det ikke noe å si. du må bare passe på å tømme den regelmessig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet April 16, 2009 Rapporter Share Skrevet April 16, 2009 Den må ikke være der, men gjør den deg noe galt med å være der? Før i verden gikk denne rett i friluft, var ikke krav til dette. Dette er veivhusventilasjonen, denne slangen og en som går på innsuget via en ventil(PCV) står for veivhusventilasjonen. Kommer det store mengder med olje ut der tyder det på feil med veivhusventilasjonen eller slitt motor, sannsynligvis har det bare samla seg opp der over flere år. Den olja går dit for å ikke gå i friluft som forurensing, smører vel opp ventilstyringene og spjeld bittelitt, men er ikke konstruert for det. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jonas_ueland Skrevet April 16, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 16, 2009 (endret) hovudgrunnen er det at nå som eg har K&N filter på så er allt det gammle luftfilteret borte. Endret Mai 13, 2009 av jonas_ueland Siter Tysk Pansevogn Min bil http://www.bilforumet.no/bilmerker/mercedes-benz/e-klasse-w123-w124-w210-w211-w212/275024-min-w124-250td-1993-a.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg