Gå til innhold

montere dump ventil

Ranger emnet


superalex

Anbefalte innlegg

Finnes mange tråder om dette allerede. Men: Regner med du mener pop-off valve som slipper lufta rett ut. Dette er ikke anbefalt med tanke på at luft som allerede er målt opp av luftmengde måler blir tatt inn, og motor går på for tykk blanding av bensin og luft. Dette resulterer i at katalysatoren soter/blir tett, som igjen kan føre til motorskader/havari. Kjører du uten kat vil det gå bra.

 

Det jeg anbefaler er hva jeg og mange andre har gjort. Montere åpent luft filter, og større/bedre resirkulerbar dumpventil. Du vil da få en litt mindre aggresiv lyd i forhold til en som blåser rett ut, men du vil få lyden jeg regner med du er ute etter.

 

Husk at det ikke er anbefalt med et oljeinsatt åpent filter, da dette kan ta knekken på LMM. Noen ganger ikke. I mitt tilfelle tok det kun en dag før LMM tok kveld etter luftfilter bytte. TS--racing/Apexi har tørr filter.

 

Du har også en hybrid mellom resirk og pop-off som Forge leverer.

 

Originalt ladetrykk er vel 0,2-0,3 om jeg ikke tar helt feil.

 

Har desverre ikke noen bilder, men er nok ikke værre en å lokalisere den originale dumpventilen for så å bare sette slangene på den nye

Lenke til kommentar
Del på andre sider

org trykk er 0,5 bar, chippet 1.1bar.

Dumpventil vil føkke gangen på bilen din men resirk er lurt:)

Driver og skal setta på forge selv, så anbefaler deg og heise bilen på bukk da det er jææææææææææææævlig trangt der den sitter.

Forøvrig så velger jeg bsr optiflow som filter da dette har perfekt passform med varmeskjold:)

My mom always told me life was like a box of chocolates.... you never know what you get

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Biltema har forge-replica som gjør jobben akkurat like bra.

 

http://www.biltema.no/products/product.asp?iItemId=137179

 

Som alle andre resirk/dumpventiler produseres de på samme samlebånd i kina, og graveres med en logo når de kommer til EU/USA som avgjør prisen.

 

Poenget mitt;

 

Det er sammen dritten uansett om du kjøper biltema til 500kr eller forge 07 til det firedoble av prisen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok så bare rett bak filtre ;)

 

fett skal kjøpe det og montere det i morgen trur jeg ;)skal få se og tatt noen bilder når jeg får skifta fanger også ;)

også tenkte jeg skulle kjøpe karbon panser el lakke det svart el noe ;) og noen feite felger, og litt anna små ting ;) så blir vell noen bilder etter vert ;)

Audi a4 b6 1,8t quattro 2003

Mercedes clk 200 komp 2002

Ford granada 2,0 1986

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår