firelude Skrevet April 14, 2009 Rapporter Share Skrevet April 14, 2009 Hei folkens ! På min Stratus 2.5 V6 har jeg et pussig problem på aut kassen , ved fullt gasspådrag fungerer kick down som den skal , men vil ikke legge inn høyere gear før jeg slipper opp gassen . Jeg har nesten 6000 omdr/min uten at kassen legger inn et høyere gear . Denne kassen er vel elektroninskt styrt ? Mao det er ingen stag/wirer ol mellom gass og kasse ? Det er vel også slik at denne kassen "lærer" seg kjøremønstret til sjåføren ? Da vil kanskje dette problemet fikse seg ? Åjada oljen er ny og filtret er skiftet . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skodaracing Skrevet April 15, 2009 Rapporter Share Skrevet April 15, 2009 Var dette problemet før du skifta olje? Er nivået korrekt? Greieste er å få lest av feilminne for å vite om det er snakk om elektroniske feil,jeg ville startet der om oljenivået er riktig. Siter 2001 Skoda Octavia Elegance 1,8T 4x4, 1965 Buick Skylark 2dr HT, 1981/1982 Skoda 105L (prosjekt) http://www.bilforumet.no/skoda/215354-skoda-105-a.html "Lille Gul" http://www.bilforumet.no/annet-bilrelatert/213207-kids-ride.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
firelude Skrevet April 15, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 15, 2009 Var dette problemet før du skifta olje? Er nivået korrekt?Greieste er å få lest av feilminne for å vite om det er snakk om elektroniske feil,jeg ville startet der om oljenivået er riktig. Feilminne ja...da er det vel inn til merkeforhandler eller noe slikt ? Er kanskje mulig å få kjøpt på nett utstyret som brukes ? Jeg har fått opplyst at Dextron II/III er feil olje på denne kassen , slik olje har jeg på nå . Skal bytte oljen og satser da på at ting løser seg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
firelude Skrevet April 19, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 19, 2010 Jaha da er min autkasse ok . Var hos verksted med utstyr for å lese koder og event sletting av disse . Feilkoder : 35:Loss of hydraulic pump prime 12:Battery was disconnected ( flag only , not a fault ) Etter at disse feilkodene var slettet var det ingen problem å gi bånn hændel....kasse la inn gear etter gear til den var tømt ! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg