Gå til innhold

Defekt yttre drivknute etter bare 95000km på A4 quattro 2003mod?

Ranger emnet


Orihime

Anbefalte innlegg

Fått en lite hyggelig lyd som dukker opp av og til fra venstre bakhjul når jeg kjører i skarpe høyre svinger. Låter akkurat som da yttre drivknute på 80ien min var i ferd med å takk for seg. Men den hadde jeg kjørt over 200000km uten å bytte. Ikke vært borti at dem må byttes så tidlig som 95000km. Noen som har vært borti lignende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig mulig at det er hjullager:)

dem kan ryke nårsomhelst:)

 

Okay, da håper jeg det er det :) Litt rimeligere å fikse å :P

Får sjekke det opp nøye i morgen. Vil fikse det fort :)

 

EDIT: Hvordan kan man finne ut om det er drivknuten eller hjullageret? Demontere å se bare?

Endret av Orihime
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjedde med forrige eiger av bilen min, men fikk det igjen på "garantien" Da var det knuta. Kan ha gått hull på manskjetten å kommet vann og stein inni dit..

 

Okay. Men hvordan fikk han det på "garantien"? Regner med at bilen din var ganske ny når det skjedde. Min er jo 6år gammel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha ja, skjønner. Får høre med møller hva dem sier. Tviler på at jeg får dette på noe "garanti" dessverre.

 

Tviler på at det blir no garantigreier ja.

Tviler egentlig på at det er drivknute oxo, pga dem bråker heletiden, og ikke bare når man svinger.

Når du svinger så belaster du hjullageret sideveis, derfor vil det bråke ettersom det er ødelagt og skaper litt friksjon:)

My mom always told me life was like a box of chocolates.... you never know what you get

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler på at det blir no garantigreier ja.

Tviler egentlig på at det er drivknute oxo, pga dem bråker heletiden, og ikke bare når man svinger.

Når du svinger så belaster du hjullageret sideveis, derfor vil det bråke ettersom det er ødelagt og skaper litt friksjon:)

 

Når drivknuta er gåen bråker dem ikke hele tia.. Når drivknuta på primera'en var gåen så bråkte den bare når jeg svingte, å ikke hele tiden.

----[v] Mercedes Benz C-Klasse 200K 05

----[x] Audi A4 1.8TQ 01

----[x] Nissan Primera p11 96

 

I tried sniffing coke once .. but the ice-cubes got stuck in my nose.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler på at det blir no garantigreier ja.

Tviler egentlig på at det er drivknute oxo, pga dem bråker heletiden, og ikke bare når man svinger.

Når du svinger så belaster du hjullageret sideveis, derfor vil det bråke ettersom det er ødelagt og skaper litt friksjon:)

Du er hvertfall ute og kjører på ville finnmarksveier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår