Atliss Skrevet April 12, 2009 Rapporter Share Skrevet April 12, 2009 Hei! girkassa på min 1990 250td vill ikkje lengere enn andre gir. girer heilt fin, men ikkje lengere enn til andre. Revers fungerer heilt fint. Kan dette repareres? Eller må eg ha ny kasse? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet April 12, 2009 Rapporter Share Skrevet April 12, 2009 Det var merkelig, ta en telefon til S%V automobilprodukter(Wigger) på Notodden, de har god peil på mercedes Automatkasser og driver å overhaler dem. Eller vil jeg anbefale deg en tur på http://www.merceforumet.com eller http://www.mercefreaken.com/forum eller http://www.mbentusiastklubb.com , da det er mange som har peiling der. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
merce-123 Skrevet April 12, 2009 Rapporter Share Skrevet April 12, 2009 tipper det har skjedd et eller annet med ventilene i automatkassa.. nøyaktig hva er jo en anna sak. Siter nuverende bilpark: *Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td *Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123* *BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983* *BMW 3.0csl motornord banebil - 1969* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E320 Avantgarde Skrevet April 12, 2009 Rapporter Share Skrevet April 12, 2009 Muligens et olje og filerskift hadde gjort susen (er nok dritt i oljen som har lagt seg i en ventil). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Atliss Skrevet April 13, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 13, 2009 Hvor er det oljen skal fylles på igjen da? Og hvor sitter filteret? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E320 Avantgarde Skrevet April 13, 2009 Rapporter Share Skrevet April 13, 2009 Filteret sitter inni bunnpanna på girkassen og oljen fylles i røret for peilepinnen (det kan hvertfall virke som at den automaten trenger at oljeskift for å virke igjen). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Atliss Skrevet April 13, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 13, 2009 takkar for alle svar! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet April 13, 2009 Rapporter Share Skrevet April 13, 2009 Kan beskrive oljeskift: Under bilen, skru ut tappeskrue på bunnpanne og tapp av olje, sveiv på motor til du ser tappeskrue på converter står rett ned, tapp av olje der også, monter tappeskruene med nye kobberskiver. Skru ned bunnpanne(obs, er ca 5 mm olje igjen oppi der), tøm ut dette, filteret ligger oppi der, skift dette, kontroller pakning, er den dårlig skifter du, har du ny skifter du. Monter sammen igjen Fyll på 4 liter ATF i peilepinnerøret, start opp bilen, fyll på 2 liter til og peil deg videre, dra spaken rolig gjennom alle gir og peil. slutt peil kassa når varm(oljetemp ca 80*). Prøv bilen. Bør peile kassa etter noen mil. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Atliss Skrevet April 14, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 14, 2009 Hei. Nokon som veit om ei automakasse fra ein 230 124 1988 passar over på min 250td? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E320 Avantgarde Skrevet April 14, 2009 Rapporter Share Skrevet April 14, 2009 Det er IKKE store jobben å skifte olje på kassen. Mye større jobb å skifte girkassen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Atliss Skrevet April 14, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 14, 2009 (endret) Eg har bytta olje på den, men det hjelpte ikkje. Veit om ei billig kasse som har vert godt tatt vare på. Lurer derfor på om den passar på min? Det er av den typa som ein kan velge mellom E og S. Endret April 14, 2009 av Atliss Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg