Gå til innhold

MIN/VÅR Polo Cross konebil VURDERS NÅ FOR SALG

Ranger emnet


Kong-Erik J

Anbefalte innlegg

Har mere eller mindere sluttet å vær på dette forumet grundet barnslig oppførsel og drittkasting fra folk som burde vite bedre og folk som ikke er gamle nok til å kjøre bil engang. Men i kjedsomhetens time sitter jeg da her og sipper til drinken min forran datan og tenkte jeg skulle legge ut litt info og bilder av konebilen vår. Etter at fruen i 07 solgte sin A3 måtte vi ut og lete etter en nr2 bil. Etter mye om og men og titting på Finn autoDB og lignende fant vi ut at en Polo ville være en ypperlig erstatning til hennes A3. Vi var ute og prøvekjørte mange biler med heller skuffende resulteter. Motor alternativene var rett og slett kjedelige å kjøre. Ingen ting skjedde når man trykket på gassen og vi var ganske oppgitte til tider. Helt til vi kom over en 1,9 TDI med 101 hk. Her skjedde det faktisk noe og bilen gikk faktisk overaskende bra. Eneste som var så synd var at bilen i seg selv var så kjedelig. Var jo bare en helt vanlig standard Polo 9N som du finner en dullion andre av på veien. Etter vel og lenge kom vi over en Polo Cross som på den tiden ikke florerte så mange av på veien. Vi tittet og tittet men denne fant man jo bare i kjipe motor alternativer igjen. Men en dag dukket det opp en Polo Cross på nettet som var importert fra tyskland med 1,9 TDI motor. Vi tok raskt kontakt med selger og avtalte ett måte for å titte og prøvekjøre bilen. Bilen hadde gått som kjøreskoløe bil i tyskland så den hadde høy km stand på måleren til årsmodellen å regne. 137 000 km. Eieren hadde kjøpt bilen sammen med samboeren sin men det hadde skjært seg så de skulle selge bolig og bil og gå hver sin vei. Vi la inn ett fornuftig bud på bilen men dette godtokk han ikke og mente bilen var mere værdt. Ja ja tenkte vi og begynte og titte videre. Så etter ca 1 måned så kom bilen til salgs igjen fra samme eier 10 000 under det vi først hadde bydt han. Da tankte vi at vi skulle prøve igjen og la inn nytt bud 10 000 under det nye budet igjen:) hehe. Etter mye frem og tilbake godtok han dette da de bare måtte bli kvitt bilen for å gå hver sin vei. Humret litt for meg selv og det siste jeg sa til han før vi dro derfra var at hadde han sakt ja til budet mitt første gang hadde han hatt 20 000 mere igjen for bilen enn han hadde nå. TOSK. I tilleg gjorde han handelen ufatterlig tungvinn dfa han ikke engang godtokk bank "remiss" (er det sånn det skrives) da vi skulle hente bilen. Han skulle ha pengene inne på konto før han skrev over salgs annonsen. Dette gjorde det jo vanskelig med både bank forsikring og biltrangsynet da ingen ville gi ut penger forsikre eller garantere for noen ting da suppe gjøken ikke godtok garanti fra banken engang. Men etter mye styr riving i håret fikk vi da endelig bilen hjem.

 

25_405986398.jpg

25_-331554779.jpg

25_143384955.jpg

25_1503520378.jpg

25_570614695.jpg

25_-740891673.jpg

25_1224529716.jpg

 

Plenene videre var jo da å gjøre bilen til noe ikke alle andre har. Det første som slo oss var at i feb 08 som vi fikk bilen så var det jo ikke akkurat så mange Polo cross i norge ennå sa allerede der hadde vi jo en bil man ikke møtte på så mye.

 

Men det er jo uansett kjipt å kjøre rundt i en orginal bil og det regner jeg med de fleste med ett snev av bil interesse er enige i. Man må jo sette sitt personlige preg over ting.

Endret av Kong-Erik J

Hvem er best og hvorfor er jeg det?

Men hva faen er din unnskyldning?

I stallen pr dags dato

2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 71
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Begynte da å titte rundt på nettet etter inspirasjon og jaktet på tips og triks jeg kunne gjøre med bilen for å få den litt "kulere". Fant da en bil i Tyskland som jeg har gått etter som inspirasjons skilde.

 

car1-38.jpg

car2-38.jpg

car4-38.jpg

 

Men siden dette er en 9N2 vil jeg jo aldri klare å få en tillsvarende bil. Ikke det at det var målet da jeg ikk eer ute etter å herme etter noen. Dessuten har denne bilen luft fjering noe jeg ikke ville fått godkjent i norge uansett. Men da hadde jeg hvertfall ett forbilde å måle meg etter. Så da var det bare å begyne i det små å forvandle bilen.

Det første jeg gjorde var å fjerne alt av merker på bilen og gi den en skikkelig vask.

 

IMG_4104.jpg

IMG_4105.jpg

IMG_4102.jpg

IMG_4106.jpg

IMG_4110.jpg

IMG_4109.jpg

Også bikja som ville være med å fange vannet mens jeg vasket bilen da;)

IMG_4112.jpg

Hvem er best og hvorfor er jeg det?

Men hva faen er din unnskyldning?

I stallen pr dags dato

2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neste prosjekt på bilen nå var å fikse noen ordentlige lys på kjerra. Gikk da til innkjøp av

Bilde 1: Led parklyspærer og Höen xenon mach nærlys

Bilde 2: 35w xenon grøftelys

Bilde 3: 55w xenon fjernlys

attachment.php?attachmentid=95753&stc=1&thumb=1&d=1220397327

attachment.php?attachmentid=95754&stc=1&thumb=1&d=1220397327

attachment.php?attachmentid=95755&stc=1&thumb=1&d=1220397327

Så kjøpte jeg 2 stk xenon ekstralys jeg monterte bak gitteret nede i fangeren. (sorry men vanskelig å ta bilder av en bil som lyser mot deg med fult lys)

IMG_5733.jpg

IMG_5734.jpg

IMG_5735.jpg

IMG_5736.jpg

I dagslys så bilen sånn ut forfra.

IMG_5273.jpg

Hvem er best og hvorfor er jeg det?

Men hva faen er din unnskyldning?

I stallen pr dags dato

2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neste prosjekt i køen da var å enten heve bakken eller senke bilen. Siden jeg ikke har gudommelige krefter og kan heve bakken ble det til å senke bilen. Etter å ha hørt syting og klaging i både øst og vest om dritt justerbart som setter seg fast og som det ikke går ann å justere var ikke valget så vannskelig når jeg bestemte meg å gå for rustfritt justerbart. Havnet da opp med å handle FK Silverline X justerbart. Dette er rustfritt og justerbart både i høyde og stivhet. Bilen ble da ca sånn.

FelgerPOLO347.jpg

FelgerPOLO348.jpg

FelgerPOLO349.jpg

FelgerPOLO350.jpg

Etter dette gikk turen rett på biltrangsynet for å godkjenne senkesettet og få dette inn i vognkortet. Hadde med meg TUV papirer og alt som skulle til så det var ingen problem. Og som noen våkene mennesker kansje fikk med seg på de siste bildene så ble også rutene sotet. Men dette gjorde jeg ikke før etter biltrangsynet rett og slett for å slippe masse spørsmål og pes derfra.

Hvem er best og hvorfor er jeg det?

Men hva faen er din unnskyldning?

I stallen pr dags dato

2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi kommet så langt at sommeren 08 er over og bilen ble skrudd opp i vinter modus igjen. Satte bilen opp på det høyeste på det justerbare så vi ikke skulle få noen problemer med snø og isklumper iløpet av vinteren.

Rett etter jul kom jeg over felgene til en i VACN som skulle bytte ut til 09 sesongen og jeg grep sjansen til å kapre disse.

attachment.php?attachmentid=112348&stc=1&thumb=1&d=1231623754

attachment.php?attachmentid=112349&stc=1&thumb=1&d=1231623754

attachment.php?attachmentid=112353&stc=1&thumb=1&d=1231623850

Disse hadde da stått på en Golf og var 225/40-18" forran og 255/35-18" bak. Fikk lagret disse inn i garasjen og ventet til snøen hadde smeltet før jeg gravde de fremm og satte de på bilen. Det ble seendes slik ut.

Polo135.jpg

Polo136.jpg

Polo137.jpg

Polo140.jpg

Polo141.jpg

Polo143.jpg

Hvem er best og hvorfor er jeg det?

Men hva faen er din unnskyldning?

I stallen pr dags dato

2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble jo sinnsykt kult synes jeg og tror ikke det er så mange andre rundt i norges land som kan skryte av at de kjører med 255 bakdekk på en polo:)

Men nå er det nå sånn at jeg har dette justerbare understellet på bilen da og jeg er ingen langrennsløper så har ikke behov for å leve i ett høydehus. Men det var jo ikke mulig å slippe bilen nedpå igjen med de bak dekka. Måtte da ta turen til dekk sjappa og se meg om etter nye dekk til felgene. Prøvde både 225 og 215 for å se hva som gikk med senk på bilen og valget faldt på 215 dekk. Er 9" bred bakfelg og 8" bred fremm felg men slang på 215/35-18" både forran og bak. Felgene har ET 40 både forran og bak men satte på 5 mm spacer forran for å få de litt lenger ut i hjul buen. Dette resulterte i at dekket tok tak i hjul buen ved max sving så spacera tok jeg av igjen. Men da fikk jeg hvertfall bilen ned på bakken igjen.

skjrtorsdag2009100.jpg

skjrtorsdag2009101.jpg

skjrtorsdag2009102.jpg

skjrtorsdag2009103.jpg

skjrtorsdag2009104.jpg

skjrtorsdag200992.jpg

skjrtorsdag200994.jpg

skjrtorsdag200995.jpg

skjrtorsdag200997.jpg

Hvem er best og hvorfor er jeg det?

Men hva faen er din unnskyldning?

I stallen pr dags dato

2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Planene videre nå er å lakere opp skjerm breddere og sette på en litt gråvere eksos så det blir litt bedre lyd i bilen. Stereo står også på planene og er i samtale om hva og hvordan på den fronten. Så får vi ta ting som det kommer etter det. God natt og håper tråden sålangt har vært interesant.

Hvem er best og hvorfor er jeg det?

Men hva faen er din unnskyldning?

I stallen pr dags dato

2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det var jo en utroli gjennomført og smart komentar.

Da vil jeg utfordre deg til å finne bilde av en eneste Polo Cross til i norge som har ett snev av likhet med min siden du påstår at jeg gjør som sidemannen. Eneste jeg forlanger er 1/ett bilde så skal jeg gi meg.

Hvem er best og hvorfor er jeg det?

Men hva faen er din unnskyldning?

I stallen pr dags dato

2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det var jo en utroli gjennomført og smart komentar.

Da vil jeg utfordre deg til å finne bilde av en eneste Polo Cross til i norge som har ett snev av likhet med min siden du påstår at jeg gjør som sidemannen. Eneste jeg forlanger er 1/ett bilde så skal jeg gi meg.

 

du skjønner jo hva jeg mener!? Den store landeplagen i år er panser bh, lyktefilm og "down and out" stickers hvis man skal se utifra hva alle i klubben skal ha på bilene sine iår.... 685f_1.JPG

Vacn er klubben for folka uten egne meninger hvis du spør meg.

jenvey throttlebodies 40mm selges!

adaptere for g60bremser til golf mk1 selges!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ja. Det er jo smak og behag. Nå har jeg 4 biler stående på plassen hjemme og ingen av de kjører samme stil. Hadde 5 biler med audien (RIP) som igjen hadde en 5 stil.

Hvem er best og hvorfor er jeg det?

Men hva faen er din unnskyldning?

I stallen pr dags dato

2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var en snartur ute med http://blog.naess.net/ i kveld og fikk tatt noen bilder til av bilen. Retter en stor takk til Joachim for at du gadd å vøre med å knipse litt å gleder meg til flere av bildene blir ferdig behandlet:)

 

3435911154_43796bdffe_o.jpg

3435358533_26b10f28bc_o.jpg

Hvem er best og hvorfor er jeg det?

Men hva faen er din unnskyldning?

I stallen pr dags dato

2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår