Gå til innhold

Hjelp! min mercedes w124 200 85 mod problemer


Dannypojken

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg får ikke start på bilen min lengre, den starter nesten med engang når den blir dratt i gang av en annen bil, men har en tendens til og stoppe etter noen minutter? noen som vet hva dette kan være ? Skrudde opp forgasseren og der lå det " rosa skum / bensin på toppen ", vet ikke om dette er normalt, åpnet luftfilter boksen i samme slengen også og der var det en del olje, kanjse 2 dl max, vasket dette vekk...

 

Startmotor og motor starter og går rundt som normalt, kan det være bensinpumpen eller noe slags relee?

Noen som vet hvor denne bensinpumpen befinner seg?

Takker for svar! Mvh Daniel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg får ikke start på bilen min lengre, den starter nesten med engang når den blir dratt i gang av en annen bil, men har en tendens til og stoppe etter noen minutter? noen som vet hva dette kan være ? Skrudde opp forgasseren og der lå det " rosa skum / bensin på toppen ", vet ikke om dette er normalt, åpnet luftfilter boksen i samme slengen også og der var det en del olje, kanjse 2 dl max, vasket dette vekk...

 

Startmotor og motor starter og går rundt som normalt, kan det være bensinpumpen eller noe slags relee?

Noen som vet hvor denne bensinpumpen befinner seg?

Takker for svar! Mvh Daniel.

 

Siden dette er forgasserutgaven så tror jeg den har mekanisk pumpe på motoren, hvor den sitter vet jeg dessverre ikke, men kikk nedenfor fordeler, har en 2.0 innsprutmotor liggende her som jeg kan se om det finnes blindedeksel på.

 

Forgasseren din er vel en pierburg-forgasser med stempel i?

Det rosa du har sett kan ha vært forgasserolje, skal være det over stempelet, er vanlig ATF-olje som brukes der.

Om det var bensin der er det noe galt, bensin skal kun være i flottørkammeret under forgasseren.

 

Om det er en annen type forgasser så se bort fra dette, om det er riktig forgasser har Volvo med B230A-motor en lignende, om denne kan brukes er uvisst, men er mange som har kjennskap til denne av volvogutta.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, Er det mulig og skru ut denne pumpen oven ifra?

Det er en original 4 cyliner forgasser pierburg, er ikke så veldig flink med biler, men kan problemet være at bensinpumpen ikke går eller noe annet?

har hørt om bensinpumpe rele som tåler bare 5000 rpm, er dette rett?

har kjørt litt hardt med bilen de siste ukene... ( har hatt bilen i cirka 1 måned)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, Er det mulig og skru ut denne pumpen oven ifra?

Det er en original 4 cyliner forgasser pierburg, er ikke så veldig flink med biler, men kan problemet være at bensinpumpen ikke går eller noe annet?

har hørt om bensinpumpe rele som tåler bare 5000 rpm, er dette rett?

har kjørt litt hardt med bilen de siste ukene... ( har hatt bilen i cirka 1 måned)

 

nei det stemmer ikke, jeg kjørte min på ventilkutt flere ganger og mishandla den virkelig, samma motoren som du her(dog med stromberg-forgasser) gikk like fint, så tåler mer turtall.

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår