Gå til innhold

Hva skal til for å få en skyline gtr34 til Norge?


leet0rz

Anbefalte innlegg

Har en beskjent med en R33 GTR Vspec som vurderer å selge. Denne har skilter.

 

Men å få skilter på en skyline i dag er bare å glemme. Dem har spikrett opp ett skilt at slike biler ikke for skilter. Synd men sant.

[V]2012 Skoda Octavia RS+, Race Blue Metalic

[x]2008 Toyota Auris 2,0 D4D TTE Edition, Night Sky Black

[x]1998 Nissan Skyline R34 GT-T, Sølv perle

[x]1993 Honda Civic HB Vti, Milano Rød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 5 weeks later...
om du skal handle i den prisklassen ville jeg GLATT gått for evo av eldre type.. altså EVo 6 . skal du ha deg nyere. så har du evo 8-9

 

 

Skyline kan du enkelt å greit GLEMME å kjøpe og få skilter på i norge!

om du virkelig har lyst på det, får du heller kontakte de veldig få skyline eiere i norge med skilter og gi dem en overdreven pris for å kjøpe bilen av dem

 

 

Finnes ca 3-4 R34 med skilter i norge og minst 2-3 R32 Skylines.

 

enda ikke sett en eneste R33

 

 

Nuvel, går nå en del r33 med skilter og, dog GT-S de fleste men noen GT-R også.

-- 99`200sx S14A Racing Edition
-- 93 200sx S13 - Solgt
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du kjøpe evo til og med evo7 så sørg for at den har skilter. Har blitt samme problemene der oxo. Fra og med 8 er den typegodkjent i europa så det er enkel sak å få skilt.

 

Skilter på importskyline er det bare å glemme. BT ønsker ikke å ha disse på skilt og ordner de mest idiotiske reglene for å hindre folk å registrere. Ja, det er noen på skilt, men det var før de fikk blod på tann. Nye skyline derimot, som er typegodkjent skal være enkel sak. Men alt som kommer fra japan som ikke er typegodkjent vil være og er ett problem..

 

Mvh

02 Mitsubishi Lancer Evolution 7 RSII

10 Mitsubishi ASX instyle+

 

http://www.lancerregister.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
om du skal handle i den prisklassen ville jeg GLATT gått for evo av eldre type.. altså EVo 6 . skal du ha deg nyere. så har du evo 8-9

 

 

Skyline kan du enkelt å greit GLEMME å kjøpe og få skilter på i norge!

om du virkelig har lyst på det, får du heller kontakte de veldig få skyline eiere i norge med skilter og gi dem en overdreven pris for å kjøpe bilen av dem

 

 

Finnes ca 3-4 R34 med skilter i norge og minst 2-3 R32 Skylines.

 

enda ikke sett en eneste R33

 

 

Ligger 2 R33 ute med skilt

- 1987 Toyota Corolla GTi 16

- 1982 Toyota Carina TA60

- 2009 Yamaha Raptor 700R VeiRegga

x 1990 Nissan 200sx S13

x 1987 Toyota Corolla 1,3 XL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Hei. Jeg vurderer(i framtiden, vel og merke) å kjøpe en skyline gtr34. Mine spørsmål er følgende: Hvor bør jeg kjøpe, når bør jeg kjøpe, blir det problematisk å frakte den til Norge, hvor mye vil det hele koste meg og er den i det hele tatt legal i Norge? Jeg vil helst unngå å måtte bygge den om, tenker på ratt på feil side osv.

 

Takk for din tid.

 

får ikke registrert R34 i norge gitt, disse bilene har blitt bannlyst i norsk regelverk. så da må du såfall bygge deg en banebil eller showbil. eller rusle rundt på rødskilter :)

Jesus is my lawn boy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Hvorfor er det egentlig så vanskelig å få skilt på Skyline?

 

Vet jo at det er en rask bil, men finnes jo raskere biler på markedet også...

 

Det har ikke noe om hvor rask bilen er. Du får heller ikke regget enn toyota hiace fra japan. Grunnen er at dem har andre direktiver. Direktiver er regler for lys, bremser, setebelter osv osv. Du kan si at ett E merke på lykta har noe med direktiver å gjøre. USA, Japan og Europa har dem forskjellige dirketiver. I USA har dem rødeblinklys, i eurpoa har dem gule. Dette er da forskjeller i direktivene som i di forskjellige kontinentene.

 

Det som gjorde det mulig før å få dem regget var vis bilen var registrert tidligere i ett annet europeisk land. Tyskland er ikke så strenge på det, og man får lett ett Tysk vognkort. Det gjorde at folk fikk regget skyline og andre JDM biler uten problemer i Norge. Så var det noen i biltilsynet(trangsynet) som ikke likte at folk "missbrukte" dette smutthullet for å få JDM biler på hvite plater i Norge.

 

Spør du en bak skranken på din nærmeste trafikkstasjon vil han/hun ikke gi deg noen god grunn, bare at den ikke lar seg registrere. Kjenner folk som har prøv å dra med seg bilen ned for å få skilter på den med alt av dokumenter og fått beskjed om at det ikke lar seg gjøre. Dem gir ikke noe gyldig grunn.

 

Det syke er at kræsj testene på S13 200SX som går i europa og japan er basert på samme testbilene.

 

Ha bil i Norge er ikke noe lett sak. Kansje i morgen så kommer det nye avgifter.

[V]2012 Skoda Octavia RS+, Race Blue Metalic

[x]2008 Toyota Auris 2,0 D4D TTE Edition, Night Sky Black

[x]1998 Nissan Skyline R34 GT-T, Sølv perle

[x]1993 Honda Civic HB Vti, Milano Rød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...
  • 2 weeks later...

Hadde vel vært kjedelig å kjørt irundt i en Skyline, som ligger i samme pris som en 200sx, som markedet florerer av?..

 

Jeg har oversikten over hvor mange Skyline's som er reg i Norge, og det er ca 40stk. Da er ikke R35 inkludert.

Prisen er vel pga "eksluvisiteten" det er, å eie en av de rundt 40 bilene. Sjekker du bruktbilmarkedet i Japan, er Skyline's mye billigere en andre JDM biler, for der florerer det noe sykt av disse.

-Subaru Impreza WRX "STi" 01'

-Subaru Impreza WRX 01'

http://www.dlgracing.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår