Daniel_DA Skrevet April 10, 2009 Rapporter Share Skrevet April 10, 2009 Hei. I dag satt jeg inn min gamle cd spiller, inn i pappas bil. Alt gikk fint, helt til han kjørte en tur etterpå. Da oppdaget han at når han skrudde på spilleren sluttet speedometeret å fungere. Er det noen som kan hjelpe meg med å finne en løsning på dette problemet? Mvh Daniel Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Margido Skrevet April 10, 2009 Rapporter Share Skrevet April 10, 2009 Nå sier du ingenting om hvilken bil han har, men hvis det er elektronisk speedometer så er det en føler på girkassa. Hvis ikke er det vaier, men jeg tipper førstnevnte. Hvor kobla du remote, strøm, jord og det når du kobla til spilleren? Siter BMW 318is coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel_DA Skrevet April 10, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 10, 2009 Nå sier du ingenting om hvilken bil han har, men hvis det er elektronisk speedometer så er det en føler på girkassa. Hvis ikke er det vaier, men jeg tipper førstnevnte. Hvor kobla du remote, strøm, jord og det når du kobla til spilleren? Det er en Opel Corsa B 1999 mod. Om det er elektrisk føler eller vaier, vet ikke jeg noe om. Det eneste jeg gjorde, var å ta ut den gamle kasset spilleren, og koblet til den nye spilleren med ISO kontakta i bilen, uten noe for for overgang. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TransMedia Skrevet April 11, 2009 Rapporter Share Skrevet April 11, 2009 (endret) Napp ut/kutt en blå ledning (med rød stripe) i bilens ISO-kloss, sitter i topprekka ved siden av strøm. Originalradioen hadde nok inngang for GALA (SCV), som er hastighetsavhengig volum på radioen. Din nye spiller har en helt annen funksjon på akkurat den Pin'en i ISO-klossen, som gir 12volt inn på speedometeret. IKKE slå på radioen noe mer før du har gjort dette! Sjekk også om den husker lagrede radiostasjoner over natta, høyst sannsynlig må du også bytte om Rød og Gul strøm til den nye spilleren. 1 3 5 7 2 4 6 8 ISO-klossen sett bakfra... 8 er svart/Minus, 5 er GALA og må fjernes/flyttes! 7 og 4 er strøm, noe varierende i Opel hvilken som er Tenning/Konstantstrøm. Kutt altså kabelen, isolér og MERK den med Speedo eller lignende... dere eller neste eier som en dag skal sette inn en spiller med GPS vil bli glad for den kabelen. Endret April 11, 2009 av TransMedia Justert synsing over til fakta. Siter www.transmedia.no www.transthule.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quattromaniac Skrevet April 11, 2009 Rapporter Share Skrevet April 11, 2009 der fikk jeg svar på det og.. eller et mulig svar ihvertfall.. har alltid lurt på hva den f**** ledningen var til! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel_DA Skrevet April 11, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 11, 2009 Napp ut/kutt en blå ledning (med rød stripe) i bilens ISO-kloss, sitter i topprekka ved siden av strøm. Originalradioen hadde nok inngang for GALA (SCV), som er hastighetsavhengig volum på radioen. Din nye spiller har en helt annen funksjon på akkurat den Pin'en i ISO-klossen, som gir 12volt inn på speedometeret. IKKE slå på radioen noe mer før du har gjort dette! Sjekk også om den husker lagrede radiostasjoner over natta, høyst sannsynlig må du også bytte om Rød og Gul strøm til den nye spilleren. 1 3 5 7 2 4 6 8 ISO-klossen sett bakfra... 8 er svart/Minus, 5 er GALA og må fjernes/flyttes! 7 og 4 er strøm, noe varierende i Opel hvilken som er Tenning/Konstantstrøm. Kutt altså kabelen, isolér og MERK den med Speedo eller lignende... dere eller neste eier som en dag skal sette inn en spiller med GPS vil bli glad for den kabelen. Tusen hjertelig takk for kjempa bra svar! :D :pray Da skal jeg ut å gjøre det! Nei spilleren lagrer ikke de innstilte radio kanalene når vi jeg tar ut nøkkelen, så da må jeg vel bytte om de også ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg