Gå til innhold

prikk-systemet...

Ranger emnet


hatsu

Anbefalte innlegg

Blant annet skal dommerne nå slå ned på "burn-outs", hjulspinn på asfalten som hvirvler opp røyk bak trimmede motorer. Hvordan hjulspinn-forbudet skal håndheves, gis det ingen anvisninger om."

 

 

Trimmede motorer tilogmed.. Og så er det fritt frem hva man kan gjøre med oss når vi gjør det visst... sykt land.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by dr.enos.pork

Hørte på radioen i dag der up sjefen i oslo uttalte seg om prikker.

Man kan faktisk få prikk for å skrense eller sladde på godt norsk..

 

Hurra for norge sier nå jeg..

 

 

Trodde lappen røk for dette uansett jeg...

 

 

Nei, jeg spår at om 3 år så har halvparten av oss mistet lappen her på forumet, det fins ikke taxisjåfører, og bussene sliter med mangel på folk med lapppen... Bondevik og skogsholm er fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by dr.enos.pork

Hørte på radioen i dag der up sjefen i oslo uttalte seg om prikker.

Man kan faktisk få prikk for å skrense eller sladde på godt norsk..

 

Hurra for norge sier nå jeg..

 

Man får prikk ja.. men selv om det har kommet prikk system vil det bli holdt de gamle lovene også..

 

f,eks ved en skrens/burnout vil de ta fra deg lappen 3 mnd, kan gi deg bot + 1 prikk for dette....

-02 BMW e46 318i Cabriolet m-tech II Bilde

-94 Ford Mondeo stv 2.0i zetec [solgt] Bilde

-90 Ford Sierra DOHC Sparco Edition [vraket] Bilde

-84 VW Golf II [solgt] Bilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by HiiP

Tror neppe vi vill mærke noen forskjell. De vil nok ikke øke anntall kontroller osv så jeg tror ikke at vi har noe å bekymre oss over.

 

Helt enig. Jeg kjørte LANGT i går (1.januar) og det var nesten ikke en bil som kjørte en kilometer over fartsgrensa. Det virka nesten som om bilistene var redde for at prikkene kom av seg selv, bare en kjørte litt for fort.

Selv har jeg kjørt "litt" for fort i "alle år" og nesten aldri blitt tatt i kontroll. Om en kjører på rødt lys, forbi over heltrukken linje eller "glemmer" vikeplikten og en blir stoppet og prikkene hagler - so what??? Takke seg selv for det, - da fortjener en å få prikker.

Det er nok ikke dem som kjører i 90 i 80 sona som er meningen skal få førerkortet fullt av prikker, men de som albuer seg fram i trafikken og skaper farlige situasjoner som bør være skadelidende. En skal huske på at mange er så "redde" når de kjører, at om en bil foran slenger litt med ræva (under full kontroll) eller fyker ut i veien rett foran denne sinka - det kan skape panikk hos gamle-tanta som aldri før har vært i 5. gir....

Dessuten er vel sjansene for å bli tatt av politiet ikke mye større nå enn de var for en uke siden??????

 

For øvrig, - så synes jeg det er tåpelig at politiet aksjonerer mot ungdommer som har funnet seg et øde og forlatt sted for å skrense litt med bilene. For å lære å mestre bilen, samt å få bedre kontroll (lære bilen å kjenne) - MÅ man leke seg litt med den.¨

 

Knut.

. . .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heldigvis finnes det mange kewle po10 folx også!...men det er vel heller slik at det blir "lettere" å "ta" noen for noe nå som disse tåpelige ( da tenker jeg på burnouts, eller uskyldige små burn ved igangsetting) og er du max uheldig og det står en konstabel rundt hjørnet som har hatt en dårlig dag, så vil nok han "avreagere" litt, jeg har vært borti poltiet som har stoppet meg , der de har sittet og diskutert om de skal gi meg bot eller ikke, i 20 min!!!! og det er mest "aspirantene" som er frempå siden de skal lære seg, det jeg er redd for nå er at om du har en bil som skiller seg ut så bør man være extra på vakt...det er ikke snakk om hvordan praksisen gjøres nå, men at de har laget noen lover som gjør at de kan "ta" deg lettere for et eller annet om de ikke greier noe annet...that`s why.... :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår