lopes90 Skrevet April 7, 2009 Rapporter Share Skrevet April 7, 2009 jeg har en bmw e34 som motoren blir for varm etter å ha kjørt 10 min. uansett om jeg kjører som en 80 åring eller ikke... det piper veldig ofte i bilen også(ca. 3 ganger om dagen) bilen starter og går uten noe problem ellers... så jeg lurer på hva probleme kan være? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
traction Skrevet April 14, 2009 Rapporter Share Skrevet April 14, 2009 Hvor varm blir den? helt opp til rødt? Hva slags motor er det snakk om? Sjekk om vifta går skikkelig rundt(det skal blåse ganske kraftig) Som regel er det jo bare termostaten som ikke åpner, koster nesten ingenting og er lett å bytte. Ville prøvd å bytte den først. Kjenn på slangene ut ifra radiatoren, disse skal være mulig å klemme litt sammen når den er kald å kjenne vannet, og når den er varm skal de være veldig harde. Kan også være vannpumpa som er gåen. Men ville aller først prøvd å bytte termostat, du kan da koke den gamle i vann for å se om den åpner skikkelig, for å se om den var defekt eller ikke. Siter Opel Rekord B 1966 1700 2 dørs sedan Opel Kadett B 2 1971 1100 2 dørs Range Rover 3,5 Toyota Carina Stasjonsvogn(hugges snart) Bmw 520 24 ventiler(Til salgs) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SprinterTuning Skrevet April 18, 2009 Rapporter Share Skrevet April 18, 2009 muligens termostaten som er gåen? Siter [Mercedes sprinter 316cdi] [Opel ascona c3 cab] [bmw e36 316] +++++ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slettet bruker Skrevet Mai 1, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2009 E34 er noen helvettes biler når det kommer til dette varmeproblemet..;) Jeg har hatt en 525i som hadde problemer med at motoren ble varm. Et typisk problem på disse bilene er at viskosekoblingen på kjølevifta er dårlig og bør byttes. Hadde jeg vært deg ville jeg ha gått for en elektrisk løsning..:) Se mer om dette på http://www.bimmers.no Edit: Jeg bytta også termostat, etc. uten hell:) Bygde deretter om til elektrisk vifte, da ble alt bra:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg