Gå til innhold

Røverpris på service?!?

Ranger emnet


dannydog

Anbefalte innlegg

Har en Avensis 05 mod. som snart skal inn på 180000 km service, har nå sondert litt ang. priser.

 

Toyota i sandvika skulle ha ca 8500kr

Toyota i flensburg ca 400 euro

Lokal Mekonomen, fikk ingen konkret pris men det var ikke snakk om noe særlig mer enn prisen for olje + filter. Fikk skrevet ut sjekkliste hos han, der var det kun skifte av olje+ filter + skifte av luftfilter og pollenfilter om behov, dette kan jeg sjekke selv, i tilegg til en kontroll av div. ting. Så det det koker ned til er at verksteder tar 8500 kr for en jobb som kanskje burde koste ca 1000 for olje + 1000-1500 for jobb. Er det flere enn meg som mener dette er halvkriminellt??????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 38
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

altså! Er du på merkeverksted så koster det uansett! der tar dem 600kr for å bytte lyspæra for deg, er du inkompetentent nok til å ikke klare å bytte en lyspære selv, fortjener du å bli økonomisk rævkjørt

Servicer koster så mye pga det lille stemplet du får i boka!

 

400euro i flensburg.. søtt det, og du regner ut at turen dit og tilbake koster deg 5.000kr God tur!

 

 

 

Det er da ikkenoe annet å gjøre enn å kjøpe alle de filtrene der og bytte selv?.. jeg har ikke lever bilen min eller mor sin en jævla gang på verksted. gjør alt selv.. og gjett om blåøyde a4 mennesker blir så hardt rævkjørt i verksted priser fordi dem bare sier jaja.. og betaler...

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

btw, ikke glem at skifte av olje, olje filter, pollenfilter og kontroll av bremser, olje svetting, oppheng og slikt IKKE!!!!!!!!!! er en jobb som BURDE koste 1.000-500kr!

 

Verksted prisene i dag er glatt 800-900kr + mva i timen! og en service som det der er satt av minimum 3-4 timer til !

 

du får ikke et bakgårsverksted en gang til å påta seg en slik service for den prisen.. da har du bomma litt tror jeg

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Normal servicetid ligger på fra en til tre timer, avhengig av biltype og hva som skal gjøres. Er det bytte av drivreim, kjølevæske, girolje, kardangolje, fordelingskasseolje, bremsevæske, av med alle hjul og ev tromler, karosserikontroll osv sier det seg selv at det tar tid.

Registerreim kommer i de fleste tilfeller i tilegg.

 

Og ang billigere priser i utlandet så er det ikke sikkert at jobben er den samme. Det varierer nemlig litt etter lokale forhold hvor ofte man tar stor og liten service.

 

Og jeg nekter å tro at 8500 fra Toyota er samme jobben som det du har fått tilbud om på Mekonomen.

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en Avensis 05 mod. som snart skal inn på 180000 km service, har nå sondert litt ang. priser.

 

Toyota i sandvika skulle ha ca 8500kr

Toyota i flensburg ca 400 euro

Lokal Mekonomen, fikk ingen konkret pris men det var ikke snakk om noe særlig mer enn prisen for olje + filter. Fikk skrevet ut sjekkliste hos han, der var det kun skifte av olje+ filter + skifte av luftfilter og pollenfilter om behov, dette kan jeg sjekke selv, i tilegg til en kontroll av div. ting. Så det det koker ned til er at verksteder tar 8500 kr for en jobb som kanskje burde koste ca 1000 for olje + 1000-1500 for jobb. Er det flere enn meg som mener dette er halvkriminellt??????

 

toyota i thorsby, sverige! halv pris, får kjøpt med øl og flesk på turen, en dag fri fra jobben og alt blir fryd og gammen!

180K? taxi detta ell?:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

altså! Er du på merkeverksted så koster det uansett! der tar dem 600kr for å bytte lyspæra for deg, er du inkompetentent nok til å ikke klare å bytte en lyspære selv, fortjener du å bli økonomisk rævkjørt

Servicer koster så mye pga det lille stemplet du får i boka!

 

400euro i flensburg.. søtt det, og du regner ut at turen dit og tilbake koster deg 5.000kr God tur!

 

 

Sjekket prisen i tyskland da jeg tenkte jeg kunne ta det der om man var på bilferie sørover. noe som for øvrig er en veldig god ide, da verkstedene i Norge er verdens dyreste!!???

 

Når det gjelder stempler så gidder ikke jeg betale mangfoldige tusen for det "riktige" stempelet. det viktigste er at bilen har fått regelmessig oljeskift. Og jeg nekter å tro at verkstedet bruker 3timer på å sjekke de tingene jeg så på lista, og hvor stor glede har du egentlig av at det oppdages svakheter/mangler som verkstedet vil melke deg for, når de sikkert kan drøyes til de oppdages av sjåfør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

180000km service er en av hovedservicene på din bil. Og den er litt mer omfattende enn et oljeskift. Og det er som Mondeo sier, at det er satt av 3 timer for jobben, der de pleier å bytte olje + oljefilter, friskluftfilter, luftfilter, Girolje, bremseveske + lufting, Girolje, kjøleveske + varmkjøring, bytting av viskergummier foran og bak, av med hjul for sjekk av bremser + parkbrems. Så har vanskelig for å tro at du kan sammenligne prisen fra Toyota med prisen fra Mekonomen..

 

Men det er jo min mening da. Lykke til ihvertfall:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Audi skulle ha 7500 av meg for å skifte olje+filter, pollenfilter og dieselfilter.

 

Det var en service. Der de spesifikke delene skulle bli skiftet.
Så du mener altså at allt det andre som gjøres på en service bør være gratis?? Hva da med PKK/EU kontroll? Bør være gratis det og da?? Hvis du går og klipper deg uten å farge håret el lign så bør det også være gratis??`For du bruker jo ikke noe..

 

Tar du på deg litt jobb?? Virker som billig arbeidskraft

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en Avensis 05 mod. som snart skal inn på 180000 km service, har nå sondert litt ang. priser.

 

Toyota i sandvika skulle ha ca 8500kr

Toyota i flensburg ca 400 euro

Lokal Mekonomen, fikk ingen konkret pris men det var ikke snakk om noe særlig mer enn prisen for olje + filter. Fikk skrevet ut sjekkliste hos han, der var det kun skifte av olje+ filter + skifte av luftfilter og pollenfilter om behov, dette kan jeg sjekke selv, i tilegg til en kontroll av div. ting. Så det det koker ned til er at verksteder tar 8500 kr for en jobb som kanskje burde koste ca 1000 for olje + 1000-1500 for jobb. Er det flere enn meg som mener dette er halvkriminellt??????

 

Hvis du skal bytte pollenfilter selv, så kanskje du kan være vennlig å fortelle meg hvor dette sitter på en 05 Avensis?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår