Margido Skrevet April 4, 2009 Rapporter Share Skrevet April 4, 2009 Hei! Bygger bilcrossbil nå, og i reglene står det at man må ha minst 1 hovedstrømsbryter inni bilen, og den skal kunne utløses fra utsiden. Greit nok. Det jeg ser mange gjør her i nord er en vaier fra hoved.bryter og ut til pansere med et håndtak, slik at man bare drar i vaieren og bryteren slås av. Liker ikke helt denne patenten, så jeg har montert 2 hoved.brytere inni og utenpå bilen, så seriekobler jeg de. Det jeg da lurer på er om noen har erfaringer med dette? Hva gjør dere? Håper bare bryteren holder utvendig, og ikke klapper igjen hvis jeg bøller/hopper/etc litt. Siter BMW 318is coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DRFT-R Skrevet April 4, 2009 Rapporter Share Skrevet April 4, 2009 nå har du bomma litt kompis.. det skal være EN bryter, men mulighet for å kunne kobles ut fra utsiden! ERGO. du monteret hovedstrømsbryter inni bilen inna for rekkevidden din mens du sitter i setet med beltet på, og fra utsiden skal du da montere bryter som går med wayer inn i bilen og som da vrir om bryteren når du trekker i den.. Den skal være montert på sjåførens side, helst et sted på framskjermen, eller rett under frontruta Siter Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Margido Skrevet April 4, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 4, 2009 Mulig jeg ikke forklarte godt nok, men man kan bruke to hovedstrømsbrytere. En inni bilen som du selv bruker, samt en utvendig på panseret evnt på det blekket ved frontruta. Dog når du vrir om den utvendige bryteren skal den også kutte nr 2 som er inni bilen. Siter BMW 318is coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DRFT-R Skrevet April 4, 2009 Rapporter Share Skrevet April 4, 2009 btw, er batteriet ditt montert bak?.. om ja, så kjører du + ledningen fra front, gjennom bryteren inni bilen, og til batteriet! Dynamo ledningen må for guds skyld ligge koblet på BAK bryteren, altså batteri siden.. om du napper i bryteren og bilen din enda går, har du koblet feil Siter Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DRFT-R Skrevet April 4, 2009 Rapporter Share Skrevet April 4, 2009 Mulig jeg ikke forklarte godt nok, men man kan bruke to hovedstrømsbrytere. En inni bilen som du selv bruker, samt en utvendig på panseret evnt på det blekket ved frontruta. Dog når du vrir om den utvendige bryteren skal den også kutte nr 2 som er inni bilen. Det er ikke helt sikkert. det kommer an på om du har koblet riktig! men for å unngå platekontakt og mulig kortslutning er det best å ha kun en bryter, og den skal være inne hos deg isolert fra chassis.. Siter Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Margido Skrevet April 4, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 4, 2009 Hehe, stemmer det ;) Ja har batteriet montert bak. Hvordan man kobler det er nemo problemo. Det jeg bare lurt på er om det går greit å bruke to brytere, da jeg er litt skeptisk til om bryteren holder seg på plass når man kjører :) Siter BMW 318is coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DRFT-R Skrevet April 4, 2009 Rapporter Share Skrevet April 4, 2009 menneh, hva om du velter?.ø. blir påkjørt fra sia.. og topedoveggen presses/bryteren knekker av? da vil den jorde seg selv og katastrofe er faktum.. begrens deg til en bryter, og kjør heller trekk wayer fra utsiden Siter Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
asona_er_best Skrevet April 4, 2009 Rapporter Share Skrevet April 4, 2009 jeg kjører altid wire. det har aldri slått feil på mine, mens et par stk i teamet mitt har vært enkle å bli kvitt utpå banen, en liten rapp i sia på dem så stopper bila enkelt, og det dem gjør for å hindre bilen i å stoppe da er å sette på ei fjør til bryteren utvendig, da står den i spenn og til slutt får den ikke kontakt lengre. så den patenten med å ha bryter utvendig er ikke noe serlig syns jeg, med mindre du sveiser et ''cover'' for den Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Margido Skrevet April 4, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 4, 2009 Hmm. Må vurdere litt hva jeg skal gjøre. Hater wire da det er nå dritt å trekke gjennom dashbordet for at den skal bli "stram" nok. Siter BMW 318is coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DRFT-R Skrevet April 4, 2009 Rapporter Share Skrevet April 4, 2009 hæ?.. Stram wayer?! er ikke BREKK vi snakker om! er hovedbryteren din! Wayern går i en strømte! den strømte kan være like slapp som du er i buksa og med 2cm napp i brytern på utsia slukner bilen din på sparket! Siter Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
asona_er_best Skrevet April 4, 2009 Rapporter Share Skrevet April 4, 2009 ja sant det, trenger ikke være stram i det hele tatt, hadde en bil jeg måtte dra ca 20 cm for at bryteren skulle fly over. hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opasb Skrevet April 7, 2009 Rapporter Share Skrevet April 7, 2009 brukte en fiskesnor på min bilcross bil :D hehe Siter Mercedes E300TDT S210 Avantgarde (bruksbil) Bmw 325i 87, Rallycross National Nissan 200sx s13, Rallycross prosjekt Bmw 320i 87, turbo banebil prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Urban Skrevet April 8, 2009 Rapporter Share Skrevet April 8, 2009 Bruk en Choke-wire den er alltid stiv den.. begge veier. Har alltid haft bryter under panseret jag, med hull gjenom panseret da.. å så choke-vire in i kupe'en. Aldrig haft problem med det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DRFT-R Skrevet April 8, 2009 Rapporter Share Skrevet April 8, 2009 hvorfor ikke bare kjøpe det som faktisk ER til akkkurat det formålet?! fiskesnor var mer jalla enn å bruke mammas dyre porselen tallerken som hjul på bilen! Siter Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
asona_er_best Skrevet April 8, 2009 Rapporter Share Skrevet April 8, 2009 eller den man orginalt åpner panseret med. brukte det på ascona'n min. funka det men den var så stiv at når den sto i hovedstrøm nøkkelen mens den var på så sto den litt i spenn, da går hovedstrøm bryteren i stykker. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.