Gå til innhold

200 Turbo quattro 89 positive/negative erfaringer eventuelt kjente feil?

Ranger emnet


olle0047

Anbefalte innlegg

Tja, kan jo starte med at eldre turbo femmere er utsatt for mye vakum lekkasjer pga gamle slanger. Noe som kan føre til ustabilt turbotrykk, tomgangsproblemer osv. Spessielt 10v vil jeg si reagerer stort på dette av erfaring. 200'ene er biler så var veldig forut for sin tid igrunn. Kan ansees som datidens A/S8 og med tilhørende elektrisk utstyr som desverre med tiden får sine feil. Så å belage seg på elfeil kan du nok gjøre (ledningsbrudd og kretser som kan trenge en liten lodding osv etter alle disse år) Har hatt mine timer med feilsøking på 20v'en min. 10v'en har jeg igrunn ikke brukt stort med tid på da jeg har annen sommerbil. Men er jo igrunn likt bortsett fra motor. Understell og drivverk er vel igrunn meget holdbart, men du må regne med "quattro klonking" i mellomaksel. Har det på begge mine 200'er, og det har vært på alle andre 200 jeg har prøvd eller folk jeg har pratet med. Dette kan selvsagt utbedres med bytte av noen foringer osv.

 

Rust er somregel ikke et stort problem på disse bilene. Blir selvsagt noe, og får man steinsprut så blir det jo flekker osv, men karosseriet er jo helgalvanisert. Eller er det meget behagelige biler å kjøre. Masse god plass. Batteri under baksetet som er meget godt egnet for bilstereo bygge (for enkelhetens skyld :P) Meget morsomme når du lærer deg å bruke de (og sperra på bakaksel) Kan leke mye i rundkjøringer, spinne piruetter, ligge sidelengs gjennom svinger osv (selvsagt noe du ikke gjør før du har lært deg bilen å kjenne godt)

Enormt god fremkommelighet om vinteren (enda ikke satt meg fast så jeg har trengt tauehjelp. Sperra får deg somregel frem sammen med et godt sett piggdekk ;) Bare husk, den stopper ikke fortere selv om det er 4x4 :P

 

Vær nøye med oljeskifte, la motor få varme seg opp før du begynner å "missbruke" den, og kjøle seg ned (kjøre litt rolig før du parkerer).

 

Skal legge til mere når jeg gidder :P Nå skal jeg se film.

Fiat Scudo 2.0 10mod

VW Transporter T4 2.5TDI 01mod

VW Golf CL G60T 83mod - Lowrider!

Audi 200 20v Turbo Quattro Avant 90mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være mange år og km igjen, eller den kan ta kvelden i morgen. Vanskelig å si egentlig. Blir som å spørre om "hvor langt er et hårstrå?"

 

Du må igrunn vurdere den enkelte bilen, hvordan det høres ut, hvordan den går på tomgang, om den bruker olje, vann osv, farge på eksos, om det ryker mye osv. Går den pent når du kjører osvosv...

Fiat Scudo 2.0 10mod

VW Transporter T4 2.5TDI 01mod

VW Golf CL G60T 83mod - Lowrider!

Audi 200 20v Turbo Quattro Avant 90mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 for en 20v rett nedi gata som er i veldig bra stand... men da jeg lufta ideen om audi som min andre bil til fatter (har hatt volvo i 1 år / 7 år i familien) begynte han brått å oppføre seg om det var djevelens bil og begynte å snakke om vanskelig å få deler og dyrt var det osv... bor jo ikke så alt for langt unna norsk bildelsenter og det er jo ikke alverdens dyrt der...

Volvo 850 GLT sedan - 96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nbs får du så godt som ingenting ifra! Handle på Autohausa, ebay eller møller hvis du skal ha deler til en 200 20v. Og han har helt rett, det er dyrt i drift, vanskelig og dyrt å få deler! Men FOR EN BIL! Jeg ville ikke vært foruten å ha eid/eie en 200 20v!

Fiat Scudo 2.0 10mod

VW Transporter T4 2.5TDI 01mod

VW Golf CL G60T 83mod - Lowrider!

Audi 200 20v Turbo Quattro Avant 90mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår