460Norway Skrevet Mars 29, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2009 Hei Jeg kjørte i går en BMW 118 d ('05) på en tur på nærmere 60 mil, på vekselvis asfalt og snø. Siden jeg tar en del turer med biler for bilforhandlere og utleieselskap får jeg prøvekjørt mange ulike kjøretøy. Sjelden har jeg vel vært ute for en bil som har gitt så mye kjøreglede som BMW 118 d. Motoren dro bra. Det mest imponerende var egenskapene på humpete og svingete vei. Bilen går jo som på skinner. Utrolig stabil og lettkjørt, kompakt og solid. ( Suzuki Ignis er det jeg har vært borti som lå i motsatt ende av skalaen..) Denne styrken er kanskje også den største utfordringen: I og med at bilen oppfører seg så bra så kan det i enkelte tilfeller være lettere å holde en (for) høy hastighet i forhold til svært mange andre biler. Dermed kan det bli vanskeligere å stoppe for en hindring i vegen, feks, om hastigheten er feks 20 km/t høyere enn hva den ville vært med en annen bil på samme strekning.. Ikke bilen sin feil, men likevel.. Eneste irritasjonsmomenter var at bakruta veldig fort ble skitten, og måtte spyles og viskes i ett sett.. Dessuten slo vindushviskerne seg på, av seg selv, i en del humper i vegen. Noen som vet hva dette kan skyldes? mvh -460Norway Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg