Gå til innhold

Motortrøbbel med 2007 2,0 d4d.

Ranger emnet


christian81

Anbefalte innlegg

Hei.. Jeg har bestemt meg for å kjøpe en avensis 2,0 d4d. Planen va å kjøpe en 2007 pga facelift og små forandringer på motor, men har fått meg en liten tankevekker nå. I komunen jeg bor går det for tiden 2 stk 2007 avensis 2,0 d4 som drosje. Har snakket med sjåførene, og begge har hatt havari av topp. Den ene med 70000km på teler og ca 150000km hos den andre. Verkstedregninger kom på 57000,- på den med km over 100000. Men med gammlere modeller d4d har de kjørt 300000km uten et feilkakk. (116 hk motor) Er det flere som har erfaringer med det her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
Hei.. Jeg har bestemt meg for å kjøpe en avensis 2,0 d4d. Planen va å kjøpe en 2007 pga facelift og små forandringer på motor, men har fått meg en liten tankevekker nå. I komunen jeg bor går det for tiden 2 stk 2007 avensis 2,0 d4 som drosje. Har snakket med sjåførene, og begge har hatt havari av topp. Den ene med 70000km på teler og ca 150000km hos den andre. Verkstedregninger kom på 57000,- på den med km over 100000. Men med gammlere modeller d4d har de kjørt 300000km uten et feilkakk. (116 hk motor) Er det flere som har erfaringer med det her?

 

Jeg har en 2003 modell, den nye typen da..Jeg har aldri hatt problemer med den, har kjørt 175000km. God som ny, merker ikke at den e 6år. MEGET fornøyd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg har en Verso 2009 med 2,2 d-4d (136 HK)som har gått 4000 km. Har allerede brukt 1,6 liter olje. I følge mekaniker har de trøbbel med noen både diesel og bensinmotorer. Dette kan resultere i skifte av motor. Om dette har sammenheng med havari i "topp" er jeg usikker på. Noe sliter de i allefall med.....

brehep

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se der ja, det er flere tilfeller av motorproblem hos Toyota.. Har alltid trodd at dette ikke var noe å tenke på når man kjøper biler av "Best kvalitet i verden" Blir jo svinedyrt om dette forekommer etter endt garanti. Litt trist egentlig, siden jeg har virkelig sett fram til å kjøpe meg en avensis :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør du meg spiller Toyota på ryktet fra tidligere, skuddsikre modeller (som forhandlerene ikke engang vet hva heter). Virker som om det blir mer og mer feil og problemer på de nye..

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår