espsko Skrevet Mars 25, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2009 Vær glade for at vi bor i Norge og ikke i Schwartzenegger-land: http://www.autoblog.com/2009/03/25/california-to-reduce-carbon-emissions-by-banning-black-cars/ Argumentet for å forby svarte og andre mørke biler er at air condition'en må jobbe hardere i en mørk bil, og at bilen derfor slipper ut mer Co2... Siter Flink til å kjøpe biler jeg ikke har bruk for. PCN Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Auda Skrevet Mars 25, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2009 Haha, nå har jeg hørt det og... Hva med biler uten klima? :D Siter URS4(Outlaw) A6 2.7T(Murdered) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kermitt Skrevet Mars 25, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2009 og jeg som trodde SV var toppen av å være korka! dette blir jo bare for dumt! hvordan skal de overholde denne loven om jeg? hva med miljøkonsekvensene av å lakkere om alle de svarte bilene i california? hva med biler fra andre stater som kommer til california? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
espsko Skrevet Mars 25, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2009 og jeg som trodde SV var toppen av å være korka! dette blir jo bare for dumt! hvordan skal de overholde denne loven om jeg? hva med miljøkonsekvensene av å lakkere om alle de svarte bilene i california? hva med biler fra andre stater som kommer til california? Det gjelder kun nybiler, så de skal ikke lakkere om alle de svarte bilene. Henter du en bil fra en annen stat som du skal ha California-plates på antar jeg nok at du må bekoste lakkering, ja. Det skal riktignok sies at forslaget bunner i et nytt krav som innføres i 2016 der det stilles et minstekrav til lysrefleksjon. Fabrikantene har ikke klart å lage en svart lakk som oppfyller dette kravet, og derfor blir svarte biler per definisjon forbudt, med mindre de klarer å løse dette problemet innen da - noe jeg nok tror de gjør. Samtidig innføres et krav om at frontruter, baklykter og takluker skal dekkes med et reflekterende materiale, også dette for å minske soloppvarming av bilene. Siter Flink til å kjøpe biler jeg ikke har bruk for. PCN Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
crezit Skrevet Mars 25, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2009 Bs! Siter audi a4 1.8tq sedan 2000 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
henne Skrevet Mars 25, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2009 (endret) Er det mulig...? ...Tydeligvis. Hva med bygninger? Har hørt at de bruker mer energi på å holde temperaturen i Københavns opera nede på et behagelig nivå om sommeren, enn de bruker på å holde den varm om vinteren. I så måte er det vel mer utslagsgivende å snakke om fremtidige arkitektoniske fordringer, synes jeg... Endret Mars 25, 2009 av henne skrivlefleil Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sandmo Skrevet Mars 25, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2009 Hege, dette er ikke snakk om lakk som i lakk og lær, bare så du vet det... Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
henne Skrevet Mars 25, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2009 Hege, dette er ikke snakk om lakk som i lakk og lær, bare så du vet det... Takk, jeg kunne nemlig ha misforstått om du ikke poengterte det Marius... :diespam: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sandmo Skrevet Mars 25, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2009 Takk, jeg kunne nemlig ha misforstått om du ikke poengterte det Marius... :diespam: Regna nesten med det, kinky little bastard:) Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg