RuNNerZ Skrevet Mars 25, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2009 (endret) Hallo! Har nå demontert mesteparten av interiøret i min 98mod Mercedes W210. Der fant jeg en DEL rust desverre(mesteparten bak passasjer setet og der batteriet står under baksetet). Har pusset litt på dette og fant ut at rusten hadde gått igjennom gulvet flere plasser. Har bilder av dette men er ikke sikker på hvordan jeg legger de ut på siden her? Vet ikke om dette er riktig forum, men prøver likevel. Det jeg lurer på er fremgangsmåte for å få fjernet denne rusten og sørge for at den ALDRI kommer tilbake. Tenkte jeg skulle stå for rustfjerningen selv og få noen kyndige til å ta sveisingen for meg. Håper på noen gode tips=) Endret Mars 26, 2009 av RuNNerZ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
raaneren91 Skrevet Mars 25, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2009 http://www.photbucket.com legg de inn der og kopier linken fra bildet. Siter Opel Omega MV6 automatkasser 2,5 og 3,0 omega selges! http://www.bilforumet.no/salgs/deler-salgs/266394-opel-omega-3-0-2-5-automatkasser-selges.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RuNNerZ Skrevet Mars 26, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2009 (endret) Har nå lagt inn et bilde av rusten bak passasjer setet før jeg har pusset. Skal ta et bilde til etter puss. Men er det noen som har noen råd til meg så langt da? :) Etter litt pussing! Endret Mars 26, 2009 av RuNNerZ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Evje_ Skrevet Mars 26, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2009 Trenger ingen kyndige for å sveise dette, du tar bare et lynkurs i bruk av apperatet. Bare juster apperat og gassbeholder for lav varme, lite mating, og lite gassmating. Og når du sveiser karroseri skal du bare hefte det sammen, helt til alle heftene utgjør en søm. DVS når du sveiser trykker du inn knappen på pistolen i sånn 1-1.5 sekund, og tar en pause i omtrent tilsvarende tid. Det beste er å ta seg god tid, og gjøre det seint, da er sjangsen for å brenne seg gjennom liten. Og skulle du brenne deg gjennom går det ann å rette opp i det. Hobbysveising er ikke så vanskelig som veldig mange tror, du trenger ikke være sertifisert for å sveise rust. ;) Over til rusten. Den beste måten å gjøre dette på vil jo være å fjerne all rust, enkelt og greit. Der det er rustet gjennom må du selvfølgelig kappe vekk disse seksjonene. Puss først vekk så mye som mulig og tørk vekk alt av ruststøv og slikt, etterpå kapper du vekk seksjonene der det er gjennomrustet. Bart metall, med rustpartikler oppå seg vil begynne å ruste i løpet av veldig kort tid, gjerne over natta. Som sagt arbeid hele tiden seksjonvis, og der du er ferdig legger du på lakk, så dette ikke risikerer å ruste. Siter Kjøretøy-løs, tar DTS i UngdomIOppdrag i Colorado Springs, USA Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.