Gå til innhold

Fjerning av rust i gulv!

Ranger emnet


RuNNerZ

Anbefalte innlegg

Hallo!

 

Har nå demontert mesteparten av interiøret i min 98mod Mercedes W210. Der fant jeg en DEL rust desverre(mesteparten bak passasjer setet og der batteriet står under baksetet). Har pusset litt på dette og fant ut at rusten hadde gått igjennom gulvet flere plasser. Har bilder av dette men er ikke sikker på hvordan jeg legger de ut på siden her?

 

SDC10424.jpg

 

Vet ikke om dette er riktig forum, men prøver likevel.

 

Det jeg lurer på er fremgangsmåte for å få fjernet denne rusten og sørge for at den ALDRI kommer tilbake. Tenkte jeg skulle stå for rustfjerningen selv og få noen kyndige til å ta sveisingen for meg.

 

Håper på noen gode tips=)

Endret av RuNNerZ
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger ingen kyndige for å sveise dette, du tar bare et lynkurs i bruk av apperatet. Bare juster apperat og gassbeholder for lav varme, lite mating, og lite gassmating. Og når du sveiser karroseri skal du bare hefte det sammen, helt til alle heftene utgjør en søm. DVS når du sveiser trykker du inn knappen på pistolen i sånn 1-1.5 sekund, og tar en pause i omtrent tilsvarende tid. Det beste er å ta seg god tid, og gjøre det seint, da er sjangsen for å brenne seg gjennom liten. Og skulle du brenne deg gjennom går det ann å rette opp i det.

 

Hobbysveising er ikke så vanskelig som veldig mange tror, du trenger ikke være sertifisert for å sveise rust. ;)

 

Over til rusten. Den beste måten å gjøre dette på vil jo være å fjerne all rust, enkelt og greit. Der det er rustet gjennom må du selvfølgelig kappe vekk disse seksjonene. Puss først vekk så mye som mulig og tørk vekk alt av ruststøv og slikt, etterpå kapper du vekk seksjonene der det er gjennomrustet. Bart metall, med rustpartikler oppå seg vil begynne å ruste i løpet av veldig kort tid, gjerne over natta. Som sagt arbeid hele tiden seksjonvis, og der du er ferdig legger du på lakk, så dette ikke risikerer å ruste.

Kjøretøy-løs, tar DTS i UngdomIOppdrag i Colorado Springs, USA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår