Saabilac Skrevet Mars 24, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2009 Heisann. Jeg har en T5 fra -94 som er importert fra Tyskland i sine unge år engang. Kjøpte den rett før jul, og den har igrunnen funka veldig bra så langt. Flytter seg jo litt når man trør på gassen gjør den jo også :D Men jeg har hatt ett problem siden starten: Bilen er tungstarta. Skjer bare i kaldt vær ( fra ca -4/5 og kaldere, og når bilen har stått noen timer, eller over natta). Man prøver å starte, og av og til virker det som motoren "tar" litt, men så dør den ut igjen. Etterhvert kommer det en lyd fra under dasjbordet, helt til venstre, som minner om et rele som klaprer, eller en pumpe med dårlige lager, eller noe sånt. Når denne lyden kommer, starter bilen som normalt. Noen som vet hva dette skyldes? Bilen hadde tidligere en VDO startsperre som Volvoverkstedet på Sortland nå har fjerna, da de trodde den var problemet. Verkstedet har ingen ideer om hva startproblemene skyldes, og jeg er ikke så interessert i å sette den inn til full gjennomgang uten videre. Da ryr tusenlappene fort ut gitt... Har tatt en liten filmsnutt med mobilen av fenomenet, den kan sees her: Siter "Arbeidsbil" : -94 850 T5 stv. Konebil: -95 Saab 9000 2,3T CSE ___________________________________ http://www.illusion.no : nå kan du style dama også :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo@gutten Skrevet Mars 28, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2009 er ikke releet til bensin pumpa da? . men da må du skru av lokket til sikrings boksen til venstre mot ruta i motor rommet . jeg hadde nesten samme problemet men uten den tikkinga da var det coilen som var gåen strømmen slo over til jord . men hadde bare probløemer da den hadde stått over natta Siter volvo 850.95 bruks prosjekt volvo 240 GLE.79 prosjekt volvo 242 L.77 go bil volvo 142 70 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saabilac Skrevet Mars 31, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2009 Takk for svar. Det hørtes veldig logisk ut :). Nå funker bilen bra for tiden, siden det ikke er så kaldt. Skal skru av dekslet og se om det er det releet som bråker neste kuldeperiode. Siter "Arbeidsbil" : -94 850 T5 stv. Konebil: -95 Saab 9000 2,3T CSE ___________________________________ http://www.illusion.no : nå kan du style dama også :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg