tronderhunter Skrevet Mars 24, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2009 Har en 06 octavia 1.9Tdi med 5-trinns manuell. Er litt bekymret over at bilen "slurer" når man tråkker inn gassen på lavt turtall i 5. giret. Ca fra 1200-2000 omdr. Er dette slik det skal være, eller er det noe feil? Merker ingen ting på samme turtallsområde i de andre girene. Bilen har ikke passert 100.000km enda, og garantien er fram til juli 09. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole-mann Skrevet Mars 24, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2009 Hvorfor har du bilen i femte gir på så lavt turtall i det hele tatt egentlig? (ikke frekt ment, bare lurer) kan vel hende det er derfor den slurer litt så den ikke skal kvele seg, bare en liten teori, men du får et svar av mekanikker gutta her snart tenker jeg.. Håper det odner seg for deg.. Ole Siter Toyota RAV4 2.0 automat Skoda Octavia 1.9 tdi automat (solgt) Skoda Octavia 1.8 Turbo (solgt) Sjekk ut mini SUV`n vår :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
4x4TDi Skrevet Mars 24, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2009 Jeg hadde (nesten) samme problem med forrige bilen min. Bare at den slura på flere gir.. Da måtte jeg bytte clutchen... Skulle jo ikke være nødvendig på en såpass ny bil, men ta deg en tur innom et Skoda verksted, så har de sikkert et vettugt svar...:) L Lykke til da:) Siter -Ka vi sku ha gjort utn have, sku vi ha bært båtan...? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tronderhunter Skrevet Mars 24, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2009 Verkstedet sier at dette skal være sånn. Da spørs det om jeg heller skal legge om kjørestilen litt:-) Men det er fristende å la være å gire siden bilen er såpass dravillig allerede fra 1500omdr. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Psykopelle Skrevet Mars 25, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2009 Høres ut som slitt clutch syns jeg. Kan ikke skjønne at den skal være sånn heller. Ingen rar oppførsel på min Octavia 08. Prøvde full gass fra 1200 omdreininger etter å ha lest her. Litt vibrasjoner helt til å begynne med, men ingen tegn til sluring. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole-mann Skrevet Mars 25, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2009 Du har jo fortsatt garanti på bilen så hvis du ikke er fornøyd er det bare og dra og si at det må fikses for det er ikke sånn på andre octaviaer, rett skal være rett. det som han være kjedelig er hvis det er clutchen som er slitt og du må betale det selv.. Ole Siter Toyota RAV4 2.0 automat Skoda Octavia 1.9 tdi automat (solgt) Skoda Octavia 1.8 Turbo (solgt) Sjekk ut mini SUV`n vår :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cosworth87 Skrevet Mars 25, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2009 med å kjøre den på så lavt turtall hærper du dobbeltmassesvinghjulet ditt Siter 2012 octavia 2.0 tsi RS x)2007 Octavia RS x)2009 Skoda SuperB x)05 octavia tdi. 96 Astra F2.016v CDX. 94 Omega B 2.0,16v automat. Omega B 2,5v6 automat Citroën Saxo VTS.Octavia 04 1.9tdi "RS". 96 Omega b 2.016v. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg