Gå til innhold

b230FK - får ikke start

Ranger emnet


Gjest mathiman

Anbefalte innlegg

  • Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Igår sleit jeg og en kammerat med at tenninga hoppa hit og dit over var helt bajjas... Stilte inn alt flere ganger og skjønte ikke en dritt...

jeg snudde tilfeldigvis fordeleren på hue, og da datt den tappen som sitter i toppen av fordeler-lokket i handa på meg.

Detta var et biltema-lokk som har gått i 30 min (på en bil som har stått på bukk hele tida)

Så akkurat biltema stoler jeg ikke blindt på når det kommer til tennings-deler.

 

Torshov og bensinstasjoner har plugger.. Kjøp NGK 7-er plugger. De fungerer bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo bare å sjekke di vanlig tinga da.

Har du komp?

Tenner den? i såfall tenner den på riktig tidspunkt?

Får den bensin? får den nok bensin? like mye bensin på alle sylinderne?

Får den luft? noe jeg regner med at den gjør, er minst sjangs for at den ikke får det.

 

Så er det bare å gå over å sjekke tennkabler, fordeler, rotor, coil, at kammen står riktig.

Om du har kjøpt ny biltema plugger så skal er det ikke det som er problemet, ikke hør på det surret dem kommer med at du ikke skal bruke biltema plugger.

Dem virker helt sikkert som dem skal så konsentrer deg om- og bruk penger på annet.

MVH

Emil Horpen Hetty, Vestfossen/Buskerud, Tlf: 90071358

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Emilhetty: Problemet med Biltema er at du bruker penger på billige biltemadeler som du etter en kort stund bytter ut med skikkelige deler, og dermed har kastet de pengene ut i løse luften! :P

 

Sjekk bensintrykket ditt i hvert fall... Den kan sikkert starte på pluggene, men jeg ville ikke brukt de til noe mer. :)

Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva slags verktøy bruker dere da? Når dere skal måle bensintrykket. Har den måleren man får på biltema, holder det å stappe den inn i bensinslangen?

Har du kaldstartdyse?

Hvis det så kan du bare koble av slangen til den og måle bensintrykket der.

Hvis du ikke har så er det sånn nippel på fuelrailen som du kan koble deg på å måle trykket :)

 

Men som jeg har sakt tidligere, har du sjekka komp og alt det der?

MVH

Emil Horpen Hetty, Vestfossen/Buskerud, Tlf: 90071358

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mathiman

Da vil jeg gjerne få meddele at motoren startet.

Var bensintrykket, byttet til pumpe fra 940 turbo og da satte den i gang gitt.

 

Deilig følelse da

 

=)

 

Takk for god hjelp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår