Gå til innhold

Baksete i VW Caravelle

Ranger emnet

eriksa

Anbefalte innlegg

Er med på en russebil av typen VW Caravelle '88. Vi er seks stykker, men bilen har kun fem belter. Bilen er registrert for seks, med fire i baksetet.

Siden det er sofa bak var idéen vår å sette inn et belte til der, da det blir plass til fire personer der. Jeg tok en telefon til biltilsynet, og får høre at dette forslaget er tvilsomt, hvis bilen originalt kom med tre belter bak.

Noen som har vært borti dette problemet før? Eventuelt vet om Caravelle '88 ble levert med fire belter bak.

Hvis dette ikke er tilfellet, er det noen som vet hvor jeg kan få tak en fireseters sofa med belter til en grei pris?

Eventuelt andre muligheter jeg ikke har tenkt på?

Takker for alle svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er med på en russebil av typen VW Caravelle '88. Vi er seks stykker, men bilen har kun fem belter. Bilen er registrert for seks, med fire i baksetet.

Siden det er sofa bak var idéen vår å sette inn et belte til der, da det blir plass til fire personer der. Jeg tok en telefon til biltilsynet, og får høre at dette forslaget er tvilsomt, hvis bilen originalt kom med tre belter bak.

Noen som har vært borti dette problemet før? Eventuelt vet om Caravelle '88 ble levert med fire belter bak.

Hvis dette ikke er tilfellet, er det noen som vet hvor jeg kan få tak en fireseters sofa med belter til en grei pris?

Eventuelt andre muligheter jeg ikke har tenkt på?

Takker for alle svar.

...om bilen er registrert for seks ser jeg ikke problemet, egentlig. Er den registrert for seks, sånn som den er nå, så må det vel være plass til seks? eller er det endra på seter?

F.eks. BMW 310i cab'en til morra mi(som de fleste vet er TEMMELIG treng for 4 stk) er registrert for 5 i vognkortet.....

Hvis du vil ha seter, søk på Finn torget.

928

FL-612

7/CBR1100XX

Serie 3

City 2+2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken skole går du på a? :) Ser du bor i lillestrøm.

Er litt usikker på hva du mener med sveiseplate, men x-antall baksetebelter ligger også på http://www.finn.no/torget/

Vel, bor vel på Strømmen, og går på Lørenskog vgs.

Sveiseplate er en plata på ca 5x5 cm, med hull i, som man sveiser til seteramma, og så fester til beltesnella øverst. Ser det, så har mange valgmuligheter. Men tar helst originalt belte, da det vil få biltilsynet til å spørre mindre, og bilen til å se bedre ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet ikke hva den plata er men hvis jeg kan skru den av eller kjære den så vær så god.. trenger du bare belter?

-Peugeot 306 (vrak) -Vw jetta(avskiltet/ble til isbil/vrak)

-Mazda 323f (vrak)-Vw passat 1.8(bruksbil)

-Opel Calibra(vrak)-Bmw 520 24v(Solgt)

-Vw caravelle (vrak)-Vw passat 2.0(prosjekt/bruksbil)

-Volvo 240GL(vrak)

Lenke til kommentar
Del på andre sider