Gå til innhold

SV vil forby bensinbiler innen 2015.

Ranger emnet


merce-123

Anbefalte innlegg

Nei, jeg har ikke det. Av den enkle grunn at behovet ikke er tilstedet. Jobb og andre ærender blir utført vha. sykkel og kollektiv transport i vinterhalvåret. De ærender hvor bil er nødvendig er ikke elbil et alternativ pga. avstanden.

 

Men skulle det vise seg i fremtiden at behovet forandret seg, ville jeg ikke tvilt på å kjøpe en elbil.

 

hvorfor henger du på et bilforum da de fleste her lever for bilen og følelsene rundt den, mens du selv sier at du sjelden bruker bil og tar heller kollektiv transport eller sykler?!

 

Er du sånn skap-interessert i bil, eller hvordan har dette seg? eller er du her for å latterliggjøre deg med interesse for broiler-biler(elektriske biler/hybridbiler)?

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 67
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Tipper Enmas er en aldri så liten viktigper med litt for mye fritid jeg.. :)

 

Hvis teorien min stemmer har han garantert en tråd om hvorfor homofili er synd på gaysir :D

 

Under et annet nick seff..

-81 Lada 1300S En rullende livsstil

-07 Bmw 116i Liten og snerten kar trenger liten og snerten car

<<=== Stripa, verdens kuleste kattepus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor henger du på et bilforum da de fleste her lever for bilen og følelsene rundt den, mens du selv sier at du sjelden bruker bil og tar heller kollektiv transport eller sykler?!

 

Er du sånn skap-interessert i bil, eller hvordan har dette seg? eller er du her for å latterliggjøre deg med interesse for broiler-biler(elektriske biler/hybridbiler)?

 

Å? Er det noe jeg ikke har fått med meg? Må man ha en minstekvote på kjørte kilometer for å være interiesert i bil. Nå har jeg kjørt mer bil enn iallefall 30% av brukerne på dette forumet. Selv om jeg er bilinterisert må jeg ikke kjøre bil bare for å kjøre, som mange her inne gjør. Resturering, utvikling og modifisering er for min del en like stor del av bil interessen. Iallefall større enn å henge på den lokale shell stasjonen eller råkjøre gjennom bygatene nattestid, no offence.

 

For det andre må man ikke eie egen elbil for å kunne diskutere fordelene med en elbil.

For det tredje er sykkel og buss et bedre alternativ enn bil for min del når det gjelder å komme seg til jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På nattestid burde du kanskje ta et par kveldskurs i norsk rettskrivning, da selv disse Shell-individene du peker ut skriver mer korrekt norsk enn deg.

 

:bok:

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På nattestid burde du kanskje ta et par kveldskurs i norsk rettskrivning, da selv disse Shell-individene du peker ut skriver mer korrekt norsk enn deg.

 

Nå er jeg ikke den som er flinkest i rettskriving, men langt i fra den værste. Og hvis du ikke forstod hva jeg skrev så beklager jeg på det sterkeste...

 

Forøvrig ser jeg ikke hva poenget med innlegget ditt var. Prøver du å sverte min troverdighet ved bruk av usle hersketeknikker? Er det et faktum så er det langt under lavmål fra din side.

Nå har jeg ikke hengt ut noen "Shell-individer", og langt i fra hintet frem til at grammatikken deres er dårlig. Så hvor du drar den konklusjonen er meg hus forbi.

 

Med mindre noen har noe konstruktivt å bidra med i denne diskusjonen blir dette siste innlegg fra min siden i denne tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om jeg er bilinterisert må jeg ikke kjøre bil bare for å kjøre, som mange her inne gjør. Resturering, utvikling og modifisering er for min del en like stor del av bil interessen.

Kunne ikke sagt meg mer enig!

 

Transport fra A til B skjer har lite med min bilinteresse å gjøre, skal jeg stå fast i rushen så kan jeg like gjerne være i en el-bil eller i en buss...

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg ikke den som er flinkest i rettskriving, men langt i fra den værste. Og hvis du ikke forstod hva jeg skrev så beklager jeg på det sterkeste...

 

Forøvrig ser jeg ikke hva poenget med innlegget ditt var. Prøver du å sverte min troverdighet ved bruk av usle hersketeknikker? Er det et faktum så er det langt under lavmål fra din side.

Nå har jeg ikke hengt ut noen "Shell-individer", og langt i fra hintet frem til at grammatikken deres er dårlig. Så hvor du drar den konklusjonen er meg hus forbi.

 

Med mindre noen har noe konstruktivt å bidra med i denne diskusjonen blir dette siste innlegg fra min siden i denne tråden.

 

Takk! :)

-81 Lada 1300S En rullende livsstil

-07 Bmw 116i Liten og snerten kar trenger liten og snerten car

<<=== Stripa, verdens kuleste kattepus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg ikke den som er flinkest i rettskriving, men langt i fra den værste. Og hvis du ikke forstod hva jeg skrev så beklager jeg på det sterkeste...

 

Forøvrig ser jeg ikke hva poenget med innlegget ditt var. Prøver du å sverte min troverdighet ved bruk av usle hersketeknikker? Er det et faktum så er det langt under lavmål fra din side.

Nå har jeg ikke hengt ut noen "Shell-individer", og langt i fra hintet frem til at grammatikken deres er dårlig. Så hvor du drar den konklusjonen er meg hus forbi.

 

Ussel herseteknikk? Jeg tror du overanalyserer meg.

 

Nei, det er vel heller det faktum at det for enkelte kan virke som om du setter deg selv på en høyere pedestal enn andre, mens spørsmålet om dette egentlig er nødvendig kan stilles.

 

Jeg sa aldri at du hang ut noen, det å peke ut og henge ut er to forskjellige ting. Likevel virket du nokså nedlatende i din omtale av disse individene, og selv om jeg ikke identifiserer meg med denne gruppen selv, kan jeg ane at du retter nesen opp i været en smule under din omtale av sistnevnte.

 

Likevel, jeg kan innrømme at jeg nølte litt med å skrive mitt foregående innlegg, da det muligens kunne være litt på kanten. I så fall beklager jeg hvis jeg såret internettfølelsene dine.

Endret av Yelsent

'92 Mitsubishi Eclipse GS

Historie, prosjekt -og bildetråd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett den nye teslaen? Råtøff bil på alle måter. Når bilen flytter seg fra 0-100 på 6.1 sekunder driter jeg egentlig i om det ikke kommer noe lyd fra motoren. Har aldri nytt lyden fra motoren i bilen uansett. Bilstereo er mer min greie.

 

http://www.dinside.no/809054/fantastisk-el-bil-fra-tesla

 

Tror folk må lære seg forskjellen mellom bruksbil og lekebil. Skal vi kjøre bensinbil helt til bensin koster 100kr står vi der med biler vi ikke kan bruke. Selv om jeg glatt kunne kjørt elbil eller hydrogenbil, så vil fortsatt bilinteressen være bensinbil. Jeg ser for meg at jeg i framtiden vil kjøre enten hydrogendreven, ren elbil eller noe fancy hybrid-dieselbil som bruksbil og veteranbil som gateregga bane og lekebil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå som læremesteren har forlatt oss så kan man kanskje dra det litt inn på sporet igjen.

For det som virkelig er bekymringsfullt med dette forslaget er hva som skjer i årene etter 2015 hvis dette forslaget skulle bli vedtatt..Når det blir 2017 skal folk stimuleres til å bytte ut det de har mot en ny sk miljøbil, og det vil selvfølgelig da skje på den eneste måten norske politikere vet om.. Det vil bli DYRT å kjøre bensinbil..

De to eneste virkemidlene norske politikere vet om er jo forbud og avgiftsøkning. Og ved neste korsvei blir det forbudt å kjøre bensinbil i det hele tatt..

 

Så bruk stemmeretten til høsten, jo mindre SV, jo bedre

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Typisk norsk dobbeltmoral politikk på fossil energi. En av verdens største miljøsyndere heter StatoilHydro hvor hovedaksjonær er den norske stat, det er liksom helt greit. Det snakker vi ikke om for uten de inntektene kan vi like godt flytte til sverige alle mann sånn pengene her forvaltes. Forøvrig er oljefondet investert i alskens annet miljøsvineri. Norge er en internasjonal skam i miljøsammenheng. F.eks er staoilhydros planlagte produksjon av olje utvinnet fra tjæresand i alberta/Canada anslått å forurense like mye som hele norges bilpark. Ja det er tydeligvis helt ok for det er jo ikke engang i Europa.

Endret av AutoSnuskus

VW CADDY 1.9 TDI 2007

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=561344

 

Den går på elektrisitet.

Den har en rekkevidde på 50 mil.

Den ser LATTERLIG bra ut i mine øyne.

Den har plass til 5 voksne og 2 barn.

Den kommer til å koste 350-370 000 ifølge Ferdinand Motor.

 

NÅ snakker vi her. Dette er så og si det jeg vil ha i en elbil, om jeg skulle kjøpt en.

 

Det eneste artikkelen ikke nevner er hvor lang tid det faktisk tar å lade opp batteriene. Så inntil da, avventer jeg de fleste lovord.

 

Men ja, det der er DEFINITIVT et skritt i riktig rettning. Den ser jo faktisk BRA ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår