escrot Skrevet Mars 20, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2009 Jeg har en mk2 Mondeo(4-dørs) med elektrisk bagasjeromsåpner. Den er laget sånn at man ikke får åpnet bakluka mens bilen går... eller når tenningen står i andre posisjoner enn 0... det er slitsomt å måtte slå av bilen hver gang noen skal åpne bakluka, så jeg tenkte å koble om slik at en annen konstant strømkilde (tenkte på parklysa eller noe kupelys av noe slag) gir strøm til låseenheten. men da får jeg jo ikke åpnet bakluka når jeg slår av tenninga... derfor lurer jeg på om det er mulig å koble et kupelys inn på den eksisterende kretsen... slik at det orginale systemet gir strøm når tenninga er slått av, mens det hjemmelagde greiene gir strøm mens bilen er på... Kan jeg liksom bare bruke en strømtyv å koble meg inn på den eksisterende kretsen med en annen strømkilde? uten at det er fare for overspenning eller noe slikt? Takker for svar:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Mars 20, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2009 Den løsningen din hørtes litt skummel ut.. Det er en måte å koble om dette på, men jeg husker ikke hvordan. Ta kontakt med Ford Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nubbe Skrevet Mars 24, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2009 denne idiotsikringa har jeg også på min mondeo stv, så håper du kommer med løsningen om du finner den. Ene og alene den mest negative tingen med hele bilen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
escrot Skrevet Mars 27, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2009 Er det ingen elektrikere her? kan man ha to strømkilder på en bagasjeromslås... strømkildene gir jo aldri strøm samtidig, så det burde vel gå... tørr ikke prøve uten å vite det... tenkte å ta strøm fra kjørelyset bak... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo V6 Skrevet April 1, 2009 Rapporter Share Skrevet April 1, 2009 hadde samma fanskapet på min V6. Men var på service hos Ford. Og fikk koblet vekk den funksjonen. Husker ikke helt hva de gjorde, men var vist ikke store greiene å fikse. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg