Elegance Skrevet Mars 19, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2009 Hei, nå viser det seg at jeg har kjøpt den berømte "pusen i posen". Og jeg må dermed bytte motor på min 94 Mondeo. Da lurer jeg på om det er noe spesielt jeg må tenke på når jeg skal kjøpe ny motor, tenker da på om det er forskjell på ting og tang, eller om alt er likt på de forskjellige motorene. Har ikke akkurat god greie på Ford-motorer, og har fått beskjed av min "private mekaniker" å spørre om motoren går å løfte ut ovenifra, eller om man må senke den ned under, og om slikt som innsprøytningssystemene er like på de forskjellige motorene. Jeg setter pris på alt av svar, takk :) Jan Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo V6 Skrevet Mars 24, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2009 Hei, kan være en del forskjellig vist du bytter til en annen motor. Mitt råd etter egen erfaring, er å kjøpe motor som er eksagt samma som den du har nå. Da skal det ikke bli problemer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MK2 Skrevet Mars 26, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2009 Hei.Det går og løfte motoren opp fra motorommet og sette i ny.Har gjort det selv 2 ganger.Hvis du trenger motor har jeg en 2liter Zetec til salgs fra en 94 mod Mondeo st.v.Motoren står fremdeles i bilen så den kan prøvestartes.Bilen står i Porsgrunn. Kontakt meg på PM hvis du er interessert. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg