Gå til innhold

>Jetta prosjektet mitt

Ranger emnet


myyyh

Skal jeg ha 90 fanger, eller rs fanger?:) (har en anelse om resultatet)  

26 stemmer

  1. 1. Skal jeg ha 90 fanger, eller rs fanger?:) (har en anelse om resultatet)

    • Rs fangeren
      3
    • 90 fangeren
      23


Anbefalte innlegg

Flotte greier:D Du har ikke noen formening om hva de tar for forskjermer på dumpen i bodø?:p

 

2-3-400.- vil jeg tro, men du trenger ikke bytte forskjermene for å feste støtfangeren, du trenger bare disse.

Prøvemonter støtfangeren på de festene som er der, mulig det kan fungere, så slipper du å tenke på å kjøpe nytt.

 

Er du heldig kan du finne fangere på dumpen, betalte 200.- pr.stk sist jeg kjøpte der.

Tar 10-15min å demontere, er 4skruer under bilen foran og bak.

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 76
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

2-3-400.- vil jeg tro, men du trenger ikke bytte forskjermene for å feste støtfangeren, du trenger bare disse.

Prøvemonter støtfangeren på de festene som er der, mulig det kan fungere, så slipper du å tenke på å kjøpe nytt.

 

Er du heldig kan du finne fangere på dumpen, betalte 200.- pr.stk sist jeg kjøpte der.

Tar 10-15min å demontere, er 4skruer under bilen foran og bak.

 

Er ikke derfor jeg skal ha nye:P

Er stygt rustet hull etter antenne på venstre fanger, og bungel i front på høyre fanger:/

Audi 100

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen her som vet hvordan det er å få en Golf II gti 1990mod 8v motor, til å passe i en Jetta II 1986 mod?

 

I og med at Golf og Jetta igrunn er samme bil fra C-stolpe og frem så er det ikke noe større jobb.

 

Du trenger motor med ledningsnett og muligens girkasse.

Har du 4-trinns nå vil jeg anbefale deg å skifte til 020 5-trinns med stagskift som bl.a. GTI har, da trenger du bare noen smådeler til giroverføringen.

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I og med at Golf og Jetta igrunn er samme bil fra C-stolpe og frem så er det ikke noe større jobb.

 

Du trenger motor med ledningsnett og muligens girkasse.

Har du 4-trinns nå vil jeg anbefale deg å skifte til 020 5-trinns med stagskift som bl.a. GTI har, da trenger du bare noen smådeler til giroverføringen.

 

hvilke smådeler?:P

Audi 100

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok:)

 

Vet du hvilke opgraderinger jeg eventuelt kan gjøre på 1.6`en som står i nå? å hvilken effekt det har?:P

 

I første omgang vil en enkel overhaling og bytte av kamaksling gi deg 5-10hk mer å rutte med, men er likegreit å finne seg en 1,8 , så flytter du bare over motor og girkasse.

Du kan bruke forgasseren du har med tilhørende ledningsnett, men må som sagt skifte et par av de stagene som er i giroverføringskitet som et minimum.

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I første omgang vil en enkel overhaling og bytte av kamaksling gi deg 5-10hk mer å rutte med, men er likegreit å finne seg en 1,8 , så flytter du bare over motor og girkasse.

Du kan bruke forgasseren du har med tilhørende ledningsnett, men må som sagt skifte et par av de stagene som er i giroverføringskitet som et minimum.

 

Noen anelse på prisen på motor og girkasse da?:P

Å må man betale noen avgifter i forbindelse med motorbytte og godkjenninga?

Audi 100

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen anelse på prisen på motor og girkasse da?:P

Å må man betale noen avgifter i forbindelse med motorbytte og godkjenninga?

 

 

1-1500,- vil jeg tro du kan få det for.

Med andre ord kan du kjøpe deg en delebil som du kan ribbe for alt av deler før du leverer den på dumpen.

 

Er ikke noe poeng i å godkjenne en slik ombygging, er ingen ytre forskjell på motorene, ikke mulig å se bare ved å åpne panseret.

Som sagt er det bare slaglengden som er forskjellen på motorene.

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1-1500,- vil jeg tro du kan få det for.

Med andre ord kan du kjøpe deg en delebil som du kan ribbe for alt av deler før du leverer den på dumpen.

 

Er ikke noe poeng i å godkjenne en slik ombygging, er ingen ytre forskjell på motorene, ikke mulig å se bare ved å åpne panseret.

Som sagt er det bare slaglengden som er forskjellen på motorene.

 

Er det da snakk om standar 1,8? eller gti?

Audi 100

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurte på om noen har erfaring med å bytte ratt i jetta? hvordan blir det?

 

Ta av dekselet til fløyta, så er det en stor skru som holder rattet på plass, monter nytt ratt i motsatt rekkefølge.

 

Du trenger ratt med et rattnav som er tilpasset din bil.

Det første jeg gjorde med min Mk2 var å bytte ratt, anbefales.

 

Å hvordan er det med denne vakummåleren? skal det være slange og strøm som skal inn i speedoen?

 

Vakuummåler? Tenker du på et slikt "Økonometer"?

Disse trenger strøm til lys og vakuum må du hente fra motor.

Du kan koble deg inn på en av vakuumslangene som er til forgasseren.

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår