Zaitek Skrevet Mars 18, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2009 Hei, på en kald vinterdag så fikk jeg plutselig en irriterende pipelyd i anlegget i bilen, den følger gassresponsen og når det ble mindre kulde i lufta forsvant den delvis. hva kan dette komme av? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slettet bruker Skrevet Mars 19, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2009 Hei, på en kald vinterdag så fikk jeg plutselig en irriterende pipelyd i anlegget i bilen, den følger gassresponsen og når det ble mindre kulde i lufta forsvant den delvis.hva kan dette komme av? Det kalles for dynamostøy..:) Dynamoen jobber hardere når det er kaldt i lufta som følge av at du bruker mer effekt på varmeapparat, varmetråder i bakruta, frontrute-tiner, speil-tiner, etc.. (hvis du har sånt utstyr på bilen din) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slettet bruker Skrevet Mars 19, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2009 Det kalles for dynamostøy..:) Dynamoen jobber hardere når det er kaldt i lufta som følge av at du bruker mer effekt på varmeapparat, varmetråder i bakruta, frontrute-tiner, speil-tiner, etc.. (hvis du har sånt utstyr på bilen din) Så har du vel kanskje også koblet til et større anlegg? Er det tilfelle, kan denne pipelyden komme av dårlig jording.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
technobreath Skrevet Mars 21, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2009 Feilen kan komme av mange flere årsaker enn dårlig jording også. Tingen er at om du klarer å skjerme signalkablene godt så er mye gjort. Kanskje bruke en skjerma signalkabel som jordes i en ende... Siter Peugeot 406 2000 Stasjonsvogn - Nåværende privatbil Ford Transit Connect med Securitas Styling - Nåværende arbeidsbil Toyota Carina 2 1986 - Solgt Volkswagen Golf 1 1982 - Vraket Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slettet bruker Skrevet Mars 21, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2009 Feilen kan komme av mange flere årsaker enn dårlig jording også. Tingen er at om du klarer å skjerme signalkablene godt så er mye gjort. Kanskje bruke en skjerma signalkabel som jordes i en ende... Kan helt klart komme av andre årsaker, men det er som oftest dårlig jording som er problemet. Ikke hent jording fra batteriet.. Signalkablene bør ikke ligge langs med strømkabler, det kan også være en årsak.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zaitek Skrevet Mars 22, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2009 Feilen kan komme av mange flere årsaker enn dårlig jording også. Tingen er at om du klarer å skjerme signalkablene godt så er mye gjort. Kanskje bruke en skjerma signalkabel som jordes i en ende... jorde signalkabelen? den forstod jeg ikke helt :P ja jeg har montert ett litt større anlegg i bilen ja, men støyen var jo ikke før, å når jeg skrur av tenningen på bilen så forsvinner pipingen så jeg vil tro det er dynamoen som dere sier ja. hva kan gjøres mot dette? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slettet bruker Skrevet Mars 22, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2009 jorde signalkabelen? den forstod jeg ikke helt :P ja jeg har montert ett litt større anlegg i bilen ja, men støyen var jo ikke før, å når jeg skrur av tenningen på bilen så forsvinner pipingen så jeg vil tro det er dynamoen som dere sier ja. hva kan gjøres mot dette? Ha så kort jordingskabel som mulig rett til gods, skaff deg trippel skjermet signalkabel med jordingsledning.(I samme kabel) og legg signalkabelen så langt unna strømledninger som mulig. Dersom lyden fremdeles er der, prøv å koble til en annen spiller med bedre jording. Hadde en gang Rockford Fosgate spiller, men jeg bytta til Pioneer spiller med bedre jording, da ble lyden borte:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zaitek Skrevet Mars 22, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2009 strøm og signal kabel ligger på hver sin side av bilen. men jeg skal prøve å se på det imorgen :) takk for tipsene :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slettet bruker Skrevet Mars 22, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2009 takk for tipsene :D Alt i orden, det er derfor vi har disse forumene:) Lykke til:op: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jimmen Skrevet Mars 23, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2009 Hvis det ikke forsvinner vil jeg tro du har pioneer spiller? ;) Siter 97- Volvo V70R AWD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zaitek Skrevet Mars 24, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2009 Hvis det ikke forsvinner vil jeg tro du har pioneer spiller? ;) jepp har en pioneer DEH 7000 UB spiller. hvordan det? har prøvd å flytte sign kablene bort ifra strøm kabelen å pipelyden var akkurat den samme. og jordingen var det heller ikke :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg