Gå til innhold

G20 med girkasse problemer

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Kjøpte idag en 91' G20 som var sykebil før men var blitt ombygd til russebil ifjord.

 

Jeg kjøpte den vitende om at girkassen mest sannsynlig måtte byttes, den girer så og si ikke opp fra 2 gir. Eieren av bilen er nesten sikker på at det var en fh400 kasse tror jeg den heter.

 

Er det noen som har noen tips til hva som kan være lurt å gjøre?

Hørte at en ny brukt kasse koster mellom 3000-10000kr, stemmer det?

 

Takk på forhånd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm okey takk for svaret!

 

Kompisen min fikk den opp fra 2. gir til 3. gir når vi kjørte den med det var etter veldig mye stress, bla skiftet til 1,2 mens vi kjørte osv..

Men det kom litt mye vibrasjoner når vi hadde den i 3 syntes jeg, ikke at jeg kjenner til hvordan det skal føles.

 

Hva er forresten forskjellen på D og D med firkant rundt?

 

Skal få en fyr på torsdag til å prøve bilen og evt se om det er noe gale, for han har en del mer peiling enn meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du har tre trinns kasse, så er det nok en TH400 (1,2,D) har du fire trinns kasse, så er det en TH700-R4 (1,2,D,OD) så har du D med firkant rundt, så var din bil levert originalt med en 4 trinns kasse, men det kan jo være byttet ut mot en TH400 3 trinns kasse en gang i tiden da, har du fortsatt en TH700-R4 kasse der, så pass på at TV kab

Bilforumet.no
Moderator: Lakk og Karosseri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du 3 trinns kasse, er det nok en TH400 (1,2,D) har du 4 trinns kasse (1,2,D,OD) så er det en TH700-R4, om du har D med firkant rundt, så var din bil originalt levert med en 4 trinns TH700-R4 kasse, men den kan jo være byttet mot en TH400 en gang i tiden da, om du har Th700-R4 kassen fortsatt, må du være påpasselig med at TV kabelen er riktig justert, ellers så blir det overhaling, eller ny kasse på deg temmelig raskt

Bilforumet.no
Moderator: Lakk og Karosseri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår