Gå til innhold

Dekk og felg til E46

Ranger emnet


Spruddel

Anbefalte innlegg

Snart er sommeren her og da trengs det nye bein til bilen :D

 

Har tenkt litt på DOTZ Mugello 18"

 

Foran blir det 225/40-18 GOODYEAR EAGLE F1 GS-D3 WR/ZR med DOTX Mugello 8x18"

 

Bak kunne jeg tenkt meg 245/35R18 eller 255/35R18. 255/35R18 passer jo egentlig best med tanke på rullediameter osv, men hvordan passer dette på en E46 320D 04' ? Vil dette gå helt fint uten valsing? Bilen er foreløpig ikke senket, men har planer om å gjøre dette om ikke så veldig lenge. Tipper det blir rundt 50/30 eller i de baner :)

 

Hvis jeg går for 255/35R18 er lett med DOTZ Mugello 9x18", men problemet da er å få tak i GOODYEAR EAGLE F1 GS-D3 i 255/35R18.

Har funnet dem her: GOODYEAR EAGLE F1 GS-D3 , men det er 0 på lager og leveringstid: Ikke tilgjengelig.

Det er jo nå kommet en ny versjon av disse dekkene som heter GOODYEAR Eagle F1 Asymmetric, men dette dekket ser ikke like kult ut :P

 

245/35R18 er vel greit å få tak i, selv om det er utgående modell.

Øverst her , men vil det passe på felgene? Tror ikke det passer på verken på 8x18" eller 9x18" :?:

 

Kan noen hjelpe meg med å finne noen steder som har dette og kom gjerne med innspill på valgene av profiler og felger osv?

Og hvilket innpress på felgene bør jeg ha?

 

Takker for hjelp :D

BMW

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er orginalt er jo 225/40-18 forran og 255/35-18 bak. Det går meget bra med riktig ET. Haddet det på min, å den var meget lav. Subbet aldri. Sporer meget lite også. Kompisen mn hadde 9" 19, med 245 dekk. Den trengte litt valsing, den var jo også sluppet helt ned. Subbet da han hade 2 i baksetet på dumper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er orginalt er jo 225/40-18 forran og 255/35-18 bak. Det går meget bra med riktig ET. Haddet det på min, å den var meget lav. Subbet aldri. Sporer meget lite også. Kompisen mn hadde 9" 19, med 245 dekk. Den trengte litt valsing, den var jo også sluppet helt ned. Subbet da han hade 2 i baksetet på dumper.

 

hvilken et er riktig her da ?

2004 Bmw 330d M-Tech

1998 Audi A4 1,9tdi

1992 Ford Sierra Cosworth 4x4

2003 mod passat 1.9 Tdi Highline

1992 Golf 3 vr6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ikke valse for å få plass. Men går ikke 255 inn bak på en E46 uten valsing?

 

på 18" så er det orginalt bak på de felgene som er på det bilde der. så det er ikke noe problem i hvertfall:)

 

kompisen min hadde 265/30-19 ak og 235/35 forran.

det var 9,5 bred bak og 8,5 forran. Da måtte han valse litt som sagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår