Gå til innhold

Trimming av dock 2,0

Ranger emnet


jørni

Anbefalte innlegg

Hei. lurer på om det er noen som kan hjelpe meg med hvilken delere jeg kan sette på en dock 2,0 som gir mere hk. Det er ikke IS motors så skal ikke turbolade den. Hva kan jeg gjøre da? Helst ting til under 10k.

 

skriv gjerne hvor mye mere hk jeg får. bilen har 125 hk nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tuning for 10k så måtte det beste vært et brukt turbokit, men hvis du ikke skal ha turbo så tror jeg ikke du vil merke noe med tuning til 10k.

manifold, luftfilter, kammer, innsug chip/datasprut, høyere komp. osv osv. koster mer enn 10k men først da kan en merke en grei økning. sugemotor er dyrt å bygge. men hvis du klarer å få høyere komp. på en billig måte og få mer luft og bensin lett inn i motoren. og mer eksos ut. så klarer du kansje noen få hk.

Mercedes 190e 2.0 -91

Mercedes 190e 2.3-16v -87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tuning for 10k så måtte det beste vært et brukt turbokit, men hvis du ikke skal ha turbo så tror jeg ikke du vil merke noe med tuning til 10k.

manifold, luftfilter, kammer, innsug chip/datasprut, høyere komp. osv osv. koster mer enn 10k men først da kan en merke en grei økning. sugemotor er dyrt å bygge. men hvis du klarer å få høyere komp. på en billig måte og få mer luft og bensin lett inn i motoren. og mer eksos ut. så klarer du kansje noen få hk.

 

da bør du ihvertfall ha en kraftig toppakning.. Syns toppakningene på ford DOCH motorene ryker i ett sett jeg:S haha;p

sap

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke vanskelig og få in turbo på en motor som har dobble kamaksler (kam aksler) er ikke het sikker på ossen det skrives:)

 

Det er utrolig vanskelig å få inn turbo på dåkk-motorer.

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et brukt turbokit er eneste mulighet til å få merkbar effektøknuing for 10k. Men dette må jo da inneholde en form for tileggsinnsprut el.l for å virke. Og så MÅ du skifte toppakning, den du har holder knapt originalt.

 

Og det vrimler ikke akkurat av brukte turbokit til Dohc

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår