B1dik2 Skrevet Mars 11, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2009 hei. kjøpte meg en 1996 mod ford mondeo clx td for noen uker siden, men etter en sverige tur begynte håndbrekklyset å lyse når jeg bremset hardt, eller tok litt harde svinger. er to røde lys som lyser i dasjbordet. et med et utropstegn i, og det for parkbrems. noen som vet hva som kan være årsaken? lyser kun når jeg bremser hardt, eller tar knappe svinger. HASTER! mvh Bendik Siter 89 Nissan Kingcab. x: Subaru Justy, Ford Mondeo x2, Peugeot Partner, Bmw 328iA Touring M... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
keggen Skrevet Mars 11, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2009 hei. kjøpte meg en 1996 mod ford mondeo clx td for noen uker siden, men etter en sverige tur begynte håndbrekklyset å lyse når jeg bremset hardt, eller tok litt harde svinger. er to røde lys som lyser i dasjbordet. et med et utropstegn i, og det for parkbrems. noen som vet hva som kan være årsaken? lyser kun når jeg bremser hardt, eller tar knappe svinger. HASTER! mvh Bendik Er ikke dette et varsel på at enten: 1. Bremseklossene er utslitte, eller at det er: 2. Lite bremsevæske i beholderen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Mars 11, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2009 Trodde sjekk av bremsevæskenivå og systemets varsellampe var en del av kjøreopplæringen jeg.. Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B1dik2 Skrevet Mars 11, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2009 faen nå føler jeg meg bra dum. skal sjekke det jeg. Siter 89 Nissan Kingcab. x: Subaru Justy, Ford Mondeo x2, Peugeot Partner, Bmw 328iA Touring M... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mrsinder Skrevet Mars 12, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2009 Lite bremsevæske, har hatt samme problem. Fyll på! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet Mars 12, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2009 Fyll på! Eller enda bedre: finn ut hvorfor det er for lite. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Schnellfahrer Skrevet Mars 13, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2009 Eller enda bedre: finn ut hvorfor det er for lite. Nivået vil jo logisk nok synke etterhvert som klosser blir slitt da! Er mulig noen har luftet bremser på den en gang vettu, og ikke fylt til maksmerke etter lufting. Så lenge pedalen kjennes normal ut, så er det vel ingen grunn til å blåse opp dette her til noen stor sak??? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet Mars 13, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2009 Så lenge pedalen kjennes normal ut, så er det vel ingen grunn til å blåse opp dette her til noen stor sak??? Dersom klossene er slitt og det er derfor nivået synker så har man jo funnet årsaken. Skjønner ikke hvorfor du skal blåse opp dette mer enn nødvendig? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg