Gå til innhold

Veldig lav tomgang

Axelshei

Anbefalte innlegg

Jeg har en 1986 190E 2.0. Det ser ut som at noe tenningsgreier er byttet ut i motorrommet. I hvert fall kan ting tyde på at det ikke er justert etter dette. Tomgangen ligger nemlig helt nede på 5000 når motoren er kald. Når motoren er ordentlig varm, går den fortsatt ikke høyere enn 8000 rpm.

Vet noen hvordan jeg justerer dette? Er jo ikke bare bare ettersom det er innsprøytningsmotor.

Takker for svar:D

Mercedes-Benz E200 W210 1996

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker å ha lest noe om det i Haynes-boka. Mener det er en skrue som sitter oppå innsuget i forbindelse med innsprøytninga. Boka ligger ute i bilen, men kan se om jeg finner det seinere. Kan evt. skanne siden som omhandler saken og maile deg.

Regner med at du mener fem og åtte hundre omdreininger, ikke tusen. ;)

'00 Audi A4 Avant 1.9 TDI Quattro

'87 Mercedes-Benz 190E 3.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker å ha lest noe om det i Haynes-boka. Mener det er en skrue som sitter oppå innsuget i forbindelse med innsprøytninga. Boka ligger ute i bilen, men kan se om jeg finner det seinere. Kan evt. skanne siden som omhandler saken og maile deg.

Regner med at du mener fem og åtte hundre omdreininger, ikke tusen. ;)

Naturligvis det jeg mente ja:P

Takk skal du ha, men jeg har Haynes boka liggende:) Hvilken side står det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skan siden i haynes boka å legg ut bilde her a? :D

Først vil jeg bare rette:

HVILKEN skrue, ikke HVEM :P

Hvilken motor har du?

Jeg har en 2.0 innsprøytningsmotor. Skrua satt til venstre på luftfilterlokket. Der kan du stikke en flat trekker inn og stille på en skrue.

Kan godt skanne inn siden også hvis ikke du finner den:)

Endret av Axelshei

Lenke til kommentar
Del på andre sider