Gå til innhold

Tragisk lastebilsjåfør.

Ranger emnet


MrTiger

Anbefalte innlegg

  • Svar 57
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hvis han dere stuten oppi her syns vogntoget lå alt for nære hvorfor stoppa han ikke og slapp forbi vogntoget da.

Greia er at vi ofte har tidsfrister, skal rekke ei ferge, har kjøretid vi må overholde og at vi helst vil komme hjem igjen fortest mulig.

 

Noe annet når man kjører på landeveien.. Den stuten, altså meg, slakket kraftig av på farten, men ventet ikke at vogntoget han så skulle kutte krysset og gi bånn pinne.. Ikke akkurat 80-sone der dette skjedde, men et standard veikryss.. Har han ikke tid til å kjøre i Oslo, kan han holde seg utenfor. Vil man komme hjem fortest mulig unngår man å kjøre på noen..

 

Hvorfor kunne ikke for eksempel han kjøre helt ut i krysset, og ikke kutte, når andre vogntogförare klarer det? Fordi han var LAT og ikke gadd.

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å minne dere om en ting, når det gjelder lastebiler og vogntog i byer, og da kanskje særlig oslo, siden det ble nevnt lenger oppe her:

 

Hvis en stor lastebil, eventuelt ett vogntog skal stå og vente i alle kryss og rundkjøringer til han ikke er til hinder for noen andre i det hele tatt, så blir han stående der i en halv eveighet. Og da begynner det å bli en del irriterte bilister bak ham også!

Med andre ord så er det faktisk mye greiere og tvinge en eller to personbilister til å slakke litt på gassen, og dermed få avviklet trafikken!

Og dessuten er nok ikke lastebilsjåfører noe særlig mye frekkere i trafikken enn mange andre, de bare synes mye bedre!!

Men det er veldig greit. Man venner seg til kjørestilen der man kjører. Og er man passiv i Oslo, så kommer du "aldri" frem, nettopp fordi omtrent alle der nede kjører som noen svin, og kun tenker på seg selv.

 

Etter at jeg bytta jobb, og ikke kjører i oslo noe mer, så har jeg endret kjørestil radikalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pleier alltid til å ta hensyn til vogntog i byer og tettbebygde strøk. Kan ikke være lett å manøvre disse svære dråga i by`n.

Men skjønner ikke helt den "villmannkjøringen" noen av vogntogsjåfører driver med på de større veiene og der har jeg sett mye rart. Skulle jo nesten ikke tru at de vet hvilke konsekvenser det får hvis de skulle være uheldige med disse vogntogene, blir jo direkte måløs noen ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis en stor lastebil, eventuelt ett vogntog skal stå og vente i alle kryss og rundkjøringer til han ikke er til hinder for noen andre i det hele tatt, så blir han stående der i en halv eveighet. Og da begynner det å bli en del irriterte bilister bak ham også!

 

Ingen har bedt dem om det. Ingen her inne iallfall.

 

Man venner seg til kjørestilen der man kjører. Og er man passiv i Oslo, så kommer du "aldri" frem, nettopp fordi omtrent alle der nede kjører som noen svin, og kun tenker på seg selv.

 

Er en mellomting mellom å kjøre passivt, og å kjøre som om man eier veien.

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen har bedt dem om det. Ingen her inne iallfall.

 

Jo, faktisk så handler mesteparten av tråden om surving fordi man må vike for lastebiler! Og jeg minner dem bare om det at noen av og til er nødt til å vike, hvis ikke blir den totale trafikkavviklingen betraktelig dårligere!!

 

Er en mellomting mellom å kjøre passivt, og å kjøre som om man eier veien.

 

 

Eirik

 

Så absolutt... Men så lenge alle andre kjører som om de eier veien, så må da vel lastebiler få lov til å gjøre omtrent det samme??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en mellomting mellom å kjøre passivt, og å kjøre som om man eier veien.

 

 

Eirik

 

hahaha, du har mindreverdighetskomplekser ass:S

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

apropo skummle opplevelser med laste bil ! var på vei til røros marten for et par tre uker siden og kom meg halveis til rena fra elverum . ligger bak en lastebil og puttrer og koser meg . føre var veldig glatt så jeg så ingen vits i og tyne den gammle 6 ern noe særlig . kommer opp et par lys bak meg i normal fart og jeg tror det er en vanlig normal bil . den legger seg ut og skal kjøre forbi meg på ei slette . greit nok tenker jeg .. plutselig har jeg en semi siden av meg og jeg ligger tydeligvis i døsona hans eller noe ( men han veit jeg er der ) han begyner plutselig og blinke inn . og jeg har vel nesa på 17m enn min ved bakhjula på trrekk vogna hans . ( vi ligger rundt 70-80 og kjører da .) jeg brå trkker på bremsen og heldig vis for meg er det en buss stopp rett ved veien jeg får lirka meg inn på så semin ikke fronter med en motgående bil . jeg har såpass stor fart at buss stoppen ikke er lang nok men semin har akurat passert buss stoppen da jeg vrenger ut igjen ! Hælvetes linjegods sjåfør ! Ergrer meg enda at jeg måtte stoppe på rena for og fylle bensin ! hadde jeg vært stor og stygg hadde jeg tatt deg med nevene men jeg er såpass liten så jeg holder meg til balltreet :P

Ford 17m vare bil 1970mod Moonshine express
Honda del sol 1993 mod
Toyota corolla e10
Toyota corolla ae92 2dørs cupe
Subaru Forester 98mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har opplevd 2 ganger oppover østerdalen at en lastebilsjofør har hatt så stor fart at han ikke har klart svingen og kommet dundrende rett i mot meg i min fil. Har jo stått på bremsa så det uler i dekka. Den ene ganger var det faktisk så nære på at jeg nesten måtte dra bilen i grøfta for å slippe unna.

 

Ikke tru at lastebilsjoførene stoppet for å sjekke hvordan det gikk heller, dem gasset videre for harde livet.

Makan til mangel for respekt i trafikken.

 

Er du vitne til noe sånnt så må du jaggu ringe inn å si ifra til Onkel. "Tysta" på en som lå forran meg sørover på E6 fra Hamar, dem dro han inn ved statoil på minnesund. Håper han mista førerrett og jobb på flekken.

Heldigvis kjører de fleste lastebilsjofører vettu å ikke gambler med livene til andre fordi dem skal nå en frist.

 

No anna er jo bussene som går oppover østerdalen som trur vi bilister har vikeplikt i 80-90 sona og bare dreier ut uten å se i speil eller bare gi faen i at noen kommer. :ratatatat

'09 Toyota Hilux 3.0 D-Cab SR+

'09 Can-Am Outlander MAX 800 XT

'09 Yamaha YFM350R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvordan det er med alle andre, men jeg pleier og være snill med trailere og deres sjofører jeg :) Vet (dog, ikke av erfaring) at de brukter mye tid og krefter på og komme igang fra ståstill, så hvis jeg f.eks. skal over en fotgjenger-overgang, og en trailer skal over, vinker jeg han bare smilende videre slik at han ikke trenger og stoppe :) Tenker vel bare det at hvis man er grei nok mot andre, vil det vel til slutt komme tilbake på seg selv.

1988 Golf II aka. Helene

 

Tollak: "Føler at håret mitt har begynt og bli langt nå"

Øge: "Kunne vært lengre..."

Tollak: "Å?"

Øge: "Hvis du hadde spart lengre, hadde håret ditt blitt lengre"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

No anna er jo bussene som går oppover østerdalen som trur vi bilister har vikeplikt i 80-90 sona og bare dreier ut uten å se i speil eller bare gi faen i at noen kommer. :ratatatat

 

 

Prøvd/sett de i Hamar som tror de har nedkjørings plikt når man er på siden av bussen a?...

 

 

 

De tre siste ekemplene har lite med sammarbeid og det og være smidig og gjøre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår