Iceman22 Skrevet Mars 6, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2009 Hei, jeg har kjøpt et carbon panser til bil, og den har 2 luftinntak (se på bilde). Under inntaket er det et deksel som kan skrues av, og jeg lurer på om den egentlig skal være av eller om det er menningen at det skal være helt åpent. Men hvis det er åpent, da kommer jo det regn/snø/dritt osv.. rett inn på motor-rommet, og det kan vel ikke være bra? Fant dessuten et bilde på Internet, og den hadde den åpent :hvaskjera Så håper noen kan svare som vet noe om dette... bilde av bilen på nettet: panser til bilen min Siter A-B bil: - Toyota Celica 2.0GT T20 Driftebil/lekebil:- Nissan Skyline R33 GTS-T 93 350HK (tilsalgs) Driftebil prosjekt: AE86 sprinter trueno JDM Sommerbil: Toyota MR2 SW20 Turbo (prosjekt) Vinterbil/lekebil: Ascona B 77mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Temur Skrevet Mars 6, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2009 Så lenge du ikke har noe luftfilter eller eletriske relè eller slikt under der, så pleier det å gå bra vel..? Det går jo fint ann å ta motorvask med høytrykksspyler, så da må det tåle litt regn også :) Ta f.eks. Subaru Impreza, Mitsubishi Evo osv. har jo orginalt hull i panseret :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tiiim Skrevet Mars 7, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2009 er vel det som er meningen da. På vintern bør du dekke til med dekslene, mens på varme gode sommer/vår/høst-dager fjerner du dem og gir en haug med deilig luft til motorn din.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Iceman22 Skrevet Mars 7, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2009 Så lenge du ikke har noe luftfilter eller eletriske relè eller slikt under der, så pleier det å gå bra vel..? Det går jo fint ann å ta motorvask med høytrykksspyler, så da må det tåle litt regn også :) Ta f.eks. Subaru Impreza, Mitsubishi Evo osv. har jo orginalt hull i panseret :) Takk for raskt svar. Hva med rust, kan ikke det bli et problem at motordelene ruster når det blir kjedelig vær i lang periode? Siter A-B bil: - Toyota Celica 2.0GT T20 Driftebil/lekebil:- Nissan Skyline R33 GTS-T 93 350HK (tilsalgs) Driftebil prosjekt: AE86 sprinter trueno JDM Sommerbil: Toyota MR2 SW20 Turbo (prosjekt) Vinterbil/lekebil: Ascona B 77mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mustang95 Skrevet Mars 7, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2009 Du vet det blir vått under panseret, med eller uten luftehull. Da ville ALLE motorene rustet i stykker. Og de hullene er ikke inntak, men for varm luft skal komme lettere ut og gjøre det kaldere under panseret. Siter Project: "FrostBite" by GSS Motorsports - 2007 Focus - 1995 Mustang cab - 1994 Mustang coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Iceman22 Skrevet Mars 10, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2009 Ok takk for svar, nå som jeg like godt har oppretet tråd, kan jeg spørre dette. Har lest på nettet at en del har fått skader fra sola, og det ser slett ikke bra ut, er det noen spesielle typer midler jeg kan bruke for å forhindre dette? Hos produsenten står det: Finish: Gel coating. Siter A-B bil: - Toyota Celica 2.0GT T20 Driftebil/lekebil:- Nissan Skyline R33 GTS-T 93 350HK (tilsalgs) Driftebil prosjekt: AE86 sprinter trueno JDM Sommerbil: Toyota MR2 SW20 Turbo (prosjekt) Vinterbil/lekebil: Ascona B 77mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg