auto82 Skrevet Mars 4, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2009 Bilen har følgende feilkode avlest: DTC 00533 Idle Air Control Regulation Hva betyr det, og hva kan være galt? Volkswagen Polo 6N 98 mod. 1.4 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magnul Skrevet Mars 4, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2009 Koden betyr at det er noe galt med tomgangsreguleringen. Kan være en skitten tomgangsreguleringsventil eller noe i den dur. Siter -07 Opel Astra stv -10 Citroën C1 -06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt) -95 Opel Omega Alkis edition (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
auto82 Skrevet Mars 4, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2009 Den fjusker ikke på tomgang da. Men noe høy motorlyd på tomgang kanskje. Er det en sammenheng dette her? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magnul Skrevet Mars 4, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2009 Den trenger ikke nødvendigvis fuske. Hvis du med høy lyd på tomgang mener høyt turtall, kan det være en sammenheng. Kan være at ventilen ikke klarer å lukke seg helt. Da blir det mer luft inn og høyere turtall. Siter -07 Opel Astra stv -10 Citroën C1 -06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt) -95 Opel Omega Alkis edition (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
auto82 Skrevet Mars 5, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2009 Mener ikke høyt turtall, men høy motorgange. Akkurat som en suselyd, som om den suger luft fra en plass. Hvor sitter denne "idle air control regulation" delen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magnul Skrevet Mars 5, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2009 Da ville jeg undersøkt om du får falskluft noen plass. Tomgangsregulatoren er en bypass-ventil til spjeldhuset, så den sitter på huset. Hvis du googler feilkoden din ser det ut til at det er en adapteringsgrense på tomgangsreguleringen som er nådd. Det kan stemme fint med falskluft. Siter -07 Opel Astra stv -10 Citroën C1 -06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt) -95 Opel Omega Alkis edition (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
auto82 Skrevet Mars 5, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2009 Falsk luft fra vakuum slanger da inn til spjeldhuset? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
auto82 Skrevet Mars 6, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2009 Eller slanger inn til innsugsmanifold?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
auto82 Skrevet Mars 9, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2009 Jeg lurer også på. Hvorfor kommer ikke feilkoden opp igjen etter at jeg har slettet den når feilen enda ikke er reparert? Så hvis jeg får samme feil en annen gang, vil ikke feilkoden komme opp på ny? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VW guy Skrevet Mars 11, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2009 Blir feilen slettet å blir borte, har det bare vært en periodisk feil, kanskje tempratur forandringer, noe som har fryst, etc Siter VW passat 1,9TDI 2001 Toyota corolla 1,3 1984 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
auto82 Skrevet Mars 11, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2009 Hva mener du magnul? Hva skal jeg se etter når det gjelder falskluft? Slanger osv. ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magnul Skrevet Mars 11, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2009 Jeg vet ikke hva som er opp og ned på en VAG-motor en gang, så det er det sikkert andre som kan svare bedre på. Hvis feilkoden er har forsvunnet er det ikke sikkert det er så mye å bekymre seg for. Hvis du vil søke etter falskluft kan du spraye med startgass over slanger og koblinger i området. Hvis motoren ruser opp har du funnet stedet. Siter -07 Opel Astra stv -10 Citroën C1 -06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt) -95 Opel Omega Alkis edition (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
auto82 Skrevet Mars 11, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2009 Har ikke fått sett så mye på det enda. Hører fortsatt sugelyden;p Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VW guy Skrevet Mars 12, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2009 Rens gasspjell og søk for falskluft! Siter VW passat 1,9TDI 2001 Toyota corolla 1,3 1984 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg