lervik90 Skrevet Mars 4, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2009 Jeg har en Golf 1987 1.6 som har begynt å skrangle en del i girkassa. Det har vært litt problemer med giringa i det siste. Jeg har måttet holde 3 giret på plass for at det ikke skulle hoppe ut, og 1 giret har vært ganske motvillig å få på plass. Nå for et par dager siden stoppa bilen på fjellet. Da hadde jeg den i 3 giret og bilen bråstoppa på en måte og det var umulig å dytte bilen. Det viste seg at den var låst i 3 giret. Etter denne hendelsen har det vært en merkelig skranglelyd når jeg har bilen i fri og tar ut clutchen. Har noen noe formening om hva dette kan være? Hvordan jeg eventuelt kan fikse det? Jeg har tenkt å skifte ut girkassa med en 5-trinns.. Så vidt jeg har forstått så er dette mulig? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
laffen720 Skrevet Mars 6, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2009 Jeg har en Golf 1987 1.6 som har begynt å skrangle en del i girkassa. Det har vært litt problemer med giringa i det siste. Jeg har måttet holde 3 giret på plass for at det ikke skulle hoppe ut, og 1 giret har vært ganske motvillig å få på plass.Nå for et par dager siden stoppa bilen på fjellet. Da hadde jeg den i 3 giret og bilen bråstoppa på en måte og det var umulig å dytte bilen. Det viste seg at den var låst i 3 giret. Etter denne hendelsen har det vært en merkelig skranglelyd når jeg har bilen i fri og tar ut clutchen. Har noen noe formening om hva dette kan være? Hvordan jeg eventuelt kan fikse det? Jeg har tenkt å skifte ut girkassa med en 5-trinns.. Så vidt jeg har forstått så er dette mulig? utløserlageret... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golfen2 Skrevet April 12, 2009 Rapporter Share Skrevet April 12, 2009 Giroverføringa kan ha kommet ut av stilling, eller et motorfeste er løs. Det er så enkelt å teste. Pøv å gire manuelt på selve girkassen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg