Gå til innhold

W 124


boof

Anbefalte innlegg

  • Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

nettop..den som senker en avantgarde er en komplett idiot..men å senke en vanlig mercedes (w124!!) som ikke kom i noen avantgarde version (kun sportline!) er vel greit?eller hva?å senke en sportline blir også idiotisk..ødelegger kjøre egenskapene på en ganske så bra bil.

✔Mercedes C220cdi 2009

✔Mercedes E220cdi 2007

✔Mercedes S320 2000

__________________________________________________

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by wicky124

nettop..den som senker en avantgarde er en komplett idiot..men å senke en vanlig mercedes (w124!!) som ikke kom i noen avantgarde version (kun sportline!) er vel greit?eller hva?å senke en sportline blir også idiotisk..ødelegger kjøre egenskapene på en ganske så bra bil.

 

Ja vist. men ikke for mye, syns det ofte kan bli litt teit.

 

Jeg har W124, den er std. og ønsker ikke senking av den, men litt lavere profil på dekka hadde nok gjort seg. Men ønsker å beholde den komforten jeg har.

 

Men vurderer noe stivere fjæringer bak, siden jeg kjører campingvogn 40% av kjøre lengden i året.

 

Selv om jeg merker lite til vogn vekt på kula, som den er. Blir liksom litt ille kun i nedoverbakker, som retter seg brått, og samtidig må bremse. (noen som forsto hva jeg mente?)

 

Vet det fins hydrauliske dempere, med nivå reg.

Kan dette monteres, når jeg har ASD sperre?

Er det dyrt?

 

T....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du tenker utseende ville jeg gått for en moderat senking breie felger og 94 front. Dette pluss en pen lakk er bil som er dritbra ut

"I'm a double bagger. Not only does my husband put a bag over my face when we're making love, but he also puts a bag over his head in case mine falls off."

Joan Rivers

 

"I haven't reported my missing credit card to the police because whoever stole it is spending less than my wife."

Ilie Nastase

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by wicky124

du kan fint montere nivåregulering bak på en sedan..bare å flytte over deler fra en T-modell

 

 

Flotte saker, da må jeg få gjort det. kanskje til sommer.

Får hør med Båstad bil, om dem har noe på langer. (brukt)

 

 

 

OlleellO, senking av W124 er ok og pent, men når jeg kjører så mye med campingvogn, så er det nok lite praktisk.

Men litt bredere felger og kanskje 16-17" vilken dim. dekk da?

225 X 55 16" eller 225 X 50 17"??

 

eller er jeg noe på jordet nå?

 

 

 

T....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by wicky124

med henger er det vel best å ha 16"hjul tror jeg..om du ikke vil senke bilen så kan du jo bytte puter foran og bak..

 

 

Trur nok 16" er best.

 

 

Hva mener du med puter?

er det noe stoppere til fjæringer du tenker på, eller ender i fjæringene?

 

 

T....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by tOFFY

 

Ja vist. men ikke for mye, syns det ofte kan bli litt teit.

 

Jeg har W124, den er std. og ønsker ikke senking av den, men litt lavere profil på dekka hadde nok gjort seg. Men ønsker å beholde den komforten jeg har.

 

Men vurderer noe stivere fjæringer bak, siden jeg kjører campingvogn 40% av kjøre lengden i året.

 

Selv om jeg merker lite til vogn vekt på kula, som den er. Blir liksom litt ille kun i nedoverbakker, som retter seg brått, og samtidig må bremse. (noen som forsto hva jeg mente?)

 

Vet det fins hydrauliske dempere, med nivå reg.

Kan dette monteres, når jeg har ASD sperre?

Er det dyrt?

 

T....

 

Se her akkurat samme spm som var oppe på forumet til MB Entusiastklubb!

 

 

ES

02 MB C220T CDI Avantgarde

93 MB 220E

x - 86 MB 230E

x - 90 MB 300TE

x - 88 MB 230E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, de putene det er snakk om er nok de som sitter i endene av fjærene og de er runde! Ingen puter i enden av demperene! Kun foringer, som også er runde! ;)

 

Er ikke snakk om noenting som skal inni fjærene! MB blir/ble (124/201) levert med gummipads mellom fjærene og fjærskåla, for å kunne endre litt høydeoppsett på bilen! Inntil 2 cm høydeforskjell på max-min

 

Enkel sak å bytte om man har 2 tommeltotter, plant gulv, litt verktøy og en garasjejekk!

 

Søk på forumet til MBE, så står fremgangsmåten der! (står utrolig mye der for de som gidder å søke! :) )

 

 

edit: Men dersom du ønsker midlertidig oppstiving av hekken er jo det disse gummisakene man stapper inni fjærene som kan være løsningen! Biltema har dem, bilextra har dem! Koster lite, kanskje verdt det? Ikke vet jeg!

 

 

ES

 

(som har bytta dempere og fjærer på 124 ett par ganger.)

02 MB C220T CDI Avantgarde

93 MB 220E

x - 86 MB 230E

x - 90 MB 300TE

x - 88 MB 230E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår