Gå til innhold

Boble & Volvo-motor

Ranger emnet


'67 144

Anbefalte innlegg

  • Svar 60
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...

NEI IKKE KAST EN VOLVO MOTOR I BOBLA det er svenske mekk og er styggt og boble motorne går bra nok.

 

Du må få taki deg ei boble kasse som du lager tettstega selv

og så kjøper du ei 2,0 Transporter motor og kjøper nytt sylinder sett på hotshop og store topper med kvas kam så lager du inprut på den da gåt det fælt og det låter mye bedere en volvo motorene men du mkå sikkert reine med 8000 for ei bra motor med sylinder sett og topper + insug og insput for 4500 tror jeg og ei kasse får du for 500/1000 spenn:P

 

Da har du landfinale bil da og så setter du på volvo fjærer foran og bmw bak da sittern som faen:P

Volvo 245 Bilcross Ny motor på gang.

Volvo Amazon Type Grom Bilcross

VW Golf Bilcross 160hk "solgt"

VW Golf Delebil 112hk "solgt"

Vw Golf Delebil 90hk "solgt"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe Skal da ikke bygge Boble/B20 for å ha råeste bilen på stevnet da..

Da hadde jeg bygd helt noe annet rett og slett. Men, B20'n har jeg stående og Bobla er noe jeg også for tiden har stående.. Hvorfor ikke sette det sammen å se hvordan det funker? Skal ikke på utstilling med bilen, tross alt.. Og, går det etter planen blir det en klubbløpsbil, så de fleste av dere skal nok uansett få slippe å se på elendigheta.. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Er ikke plass til å snu kassa og sett motor foran kassa, så har man midtmotor?

Ikke helt sikker på hvordan det blir, men om man snur kronhjul/diff vil jo bakhjula rotere riktig vei, det vil bli bra vektforhold, men giroverføring bli ett problem, men det går vel å lure til.

 

Bare en tanke.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke plass til å snu kassa og sett motor foran kassa, så har man midtmotor?

Ikke helt sikker på hvordan det blir, men om man snur kronhjul/diff vil jo bakhjula rotere riktig vei, det vil bli bra vektforhold, men giroverføring bli ett problem, men det går vel å lure til.

 

Bare en tanke.

 

Tror du sliter med regeln om att motoren skall vara på orginal plassering.. Får ju lov å modifiera brannveggen litt, men ikke så mye tror jag.

Man får kjøpt giroverføring som vire-kit, brukes f.ex på Trikes og Dune-Buggies. Funker fint å bytte sida på kronhjulet för å få kassa å gå rett vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke lov desverre, men en artig ide!

 

Jeg har litt for mange prosjekter, så enten blir nok denne Bobla stående til den forstøver av seg selv, eller så kommer det noen med arbeidslyst å kjøper den av meg.. Bilen er liksom litt for bra til å hugges, og å hugge en '73 modell bil som kan brukes til NOE er stikk i strid med min religion! Hehe Er noen brukanes deler som en evt delebil (rustfrie dører og litt slik, ser det ut til) men jeg ser aller helst att noen bygger bilcrossbil av den. Mye av gulvet må byttes (settes inn igjen) og litt på kanalene må nok sveises. Ikke rust ved støtdempertårn foran, noe som visstnok er uvanelig på 1303'n har jeg hørt..

Hadde vært morro å bygd den selv, men jeg er nok desverre ingen Boble-mann, tyder det på.. Syns vel igrunnen att det er vanskelig nok å kjøre fort med motor foran og drift bak også, så... :driving

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår