alek_88 Skrevet Februar 27, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2009 Hei. Har en Audi 100, 92mod med 2.3 liter femmer. Hvis motoren er kald er den vanskelig å starte å fusker litt når den starter, så du må gi gass for å "blåse den ren" hehe.. Den starter som regel etter 3 forsøket, men skl jo ikke være sånn.. At den starter og så stopper den, starter så stopper den med engang igjen.. og så starter den, og da må du typ gi en del gass etter det for å "blåse den ren" for at den skl gå rent:S Noen som vet hva jeg kan gjøre for å unngå det? Må jo være ett eller annet som ikke er helt bra.. Har skjekka bensinpumpe og filter. å det er helt fint det. Kaldstartsdysa har jeg også bytta. Den tok jeg fra en bil som var veldig lettstarta når den var kald, men den funka ikke noe bedre etter jeg bytta den for det. Så sitter litt fast i det her egentli.. Takker for svar :) Siter sap Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|Hitman Skrevet Februar 27, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2009 Tomgangsregulatoren? Siter Inside every small problem is a large problem struggeling to get out. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mills_kaviar Skrevet Februar 28, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2009 vil tro at det mest sannsynlig er tomgangsregulatoren. sjekk fordeleren for sikkerhets skyld, kan være en forskyvning i denne slik at den m¨"dras" på plass med litt turtall. kan også være tempmåleren som går til hjernen, eller tempmåleren som måler lufttempraturen for og stille inn bensinfordelingen etter det.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alek_88 Skrevet Mars 1, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2009 Tomgangsregulatoren? Kan tomgansregulatoren ha noe med at den er vanskelig å starte da? :S hehe Siter sap Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Schnellfahrer Skrevet Mars 1, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2009 Sitter sikkert en tempføler ett sted som gir signal om at kaldstartdysa skal åpne? Dette må vel kunne sjekkes ved å måle om det er spenning mellom de to punktene på dysa når du forsøker å starte kald bil. Jeg aner ikke hvor den tempføleren sitter, men det må da la seg gjøre å finne ut på ett eller annet verksted??? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ma Audio, eivind Skrevet Mars 7, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2009 Hei.Har en Audi 100, 92mod med 2.3 liter femmer. Hvis motoren er kald er den vanskelig å starte å fusker litt når den starter, så du må gi gass for å "blåse den ren" hehe.. Den starter som regel etter 3 forsøket, men skl jo ikke være sånn.. At den starter og så stopper den, starter så stopper den med engang igjen.. og så starter den, og da må du typ gi en del gass etter det for å "blåse den ren" for at den skl gå rent:S Noen som vet hva jeg kan gjøre for å unngå det? Må jo være ett eller annet som ikke er helt bra.. Har skjekka bensinpumpe og filter. å det er helt fint det. Kaldstartsdysa har jeg også bytta. Den tok jeg fra en bil som var veldig lettstarta når den var kald, men den funka ikke noe bedre etter jeg bytta den for det. Så sitter litt fast i det her egentli.. Takker for svar :) jeg har samma problemet på min bil, byttet tempføler siden jeg også hadde problemer når bilen var varm, har snakket med de på dahles auto og de sier at d kan være tomgangsføleren siden tomgangen på bilen er lav rett etter oppstart. Siter http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg