Gå til innhold

djanrune`s Vw Golf mk1 prosjekt (Nye bilder)

Ranger emnet


djanrune

Anbefalte innlegg

har kjøpt meg vw golf mk1 1983 mod jeg tenkte jeg skulle pusse opp igjen :)

bilen i seg selv er i helt grei stand, men ser ganske shabby ut og er litt rust og slikt her og der..

Det som er første prioritert er og fikse feilene den fikk på eu kontroll..

 

2`ar feil: Meir enn 25% rust på en side av skjeve framme

2`ar feil: bremserør svekket pga rustangrep framme

2`ar feil: setebelte venstre framme

2`ar feil: rust i kanala og dørk

 

og etter hvert har jeg lyst på noen fete 13" felger og noen brede dekk og såklart :P

men skal ikke gjøre noe med motoren bortsett fra overhaling, ettersom jeg ikke vil ha turbobil til bruksbil... Blir vel hellakkering etter hvert også.. Planen er candy rosa, men tiden vil vise :)

 

Bilder kommer så fort en kompis av meg har lagt bilder av bilen innpå dataen.. Har ikke kamera selv får tiden :(

 

Vist dere har noe forslag til hva jeg kan gjøre med bilen så kom gjerne med forslag :)

Endret av djanrune

Opel Omega 2.0i GLT 1993 mod (bruksbil)

Opel Omega 2.0i CLUB 1992(rullende prosjekt)-

Opel Omega 2.0i GL (1991)

 

++ litt til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilder rekner jeg med kommer i morgen (teknisk sett idag) :P

men foreste, er et noen som vet om desse biltema sveiseapperatene er noe og ha? vurderer sterkt og kjøpe, og har prøvd ett biltema apperat, men noen som vet om det er noe og ha til og sveise inn nye kanaler og hjulbuer og alt det der :P

Opel Omega 2.0i GLT 1993 mod (bruksbil)

Opel Omega 2.0i CLUB 1992(rullende prosjekt)-

Opel Omega 2.0i GL (1991)

 

++ litt til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sveise apparatene fra biltema er ikke verdens beste, men MIG apparatene deres er et godt første apparat før man har penger til å investere i et skikkelig et. man får brukbare resultater og det er et rimelig alternativ i henhold til pris.

men et minus er det med dem og det er at det er bare en knapp med høy og lav på justeringen på amperen. men det er bare å lage en vri-bryter det :D

så skal ikke by på problemer med et sliket apparat :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har jeg skaffet meg nye framstoler :)

Og har gjort litt med bilen dei siste dagene.. Har bare vert sånn finpuss med overflate rust osv. Men bilder kommer i morgen :)

og skal foresten hente meg felger på tirsdag ;)

Opel Omega 2.0i GLT 1993 mod (bruksbil)

Opel Omega 2.0i CLUB 1992(rullende prosjekt)-

Opel Omega 2.0i GL (1991)

 

++ litt til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stilig med 4dørs, ikke så mange av dem!!

 

Blir ordentlig tysker stuk på denne da eller?? skamsenk, små breie felger og dekkstrekk??

 

lykke til, følger med=)

 

 

Hehe kjekt og høre noen vil følge med :) Gjer meg bare enda meir motivasjon :)

Ja er ikke så mangen 4 dørs igjen desverre.

Ja satser på tyskerstuk :)

Ja tenkte på 13" felger med breie dekk, men blir noen 15" i førsteomgang. Får dei felgene billige så, det blir noen enda fetere felger da lommeboken sier ja til meg ;)

Opel Omega 2.0i GLT 1993 mod (bruksbil)

Opel Omega 2.0i CLUB 1992(rullende prosjekt)-

Opel Omega 2.0i GL (1991)

 

++ litt til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer en liten update. Her er felgene jeg skal ha på bilen til begynne med. Men må tydeligvis ha lengere bolter får dem som sto på var får små. Felgene skal pusses og lakkeres.

 

DSC0001.jpg

 

DSC0002.jpg

Opel Omega 2.0i GLT 1993 mod (bruksbil)

Opel Omega 2.0i CLUB 1992(rullende prosjekt)-

Opel Omega 2.0i GL (1991)

 

++ litt til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

har ikke skjedd så forferdeli mye i det siste nei.

Har begynnt litt smått med og ribbe interiøre, og fant litt mer rust enn jeg forventet men sånn er det med gammel bil :P

Pluss holder på med ett annet 2 hjulingsprosjekt, og det har tatt mye av tiden også, så jeg får prøve og sette av litt tid i mårgen.

Opel Omega 2.0i GLT 1993 mod (bruksbil)

Opel Omega 2.0i CLUB 1992(rullende prosjekt)-

Opel Omega 2.0i GL (1991)

 

++ litt til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår