Gå til innhold

B230ET med problemer. Dyser,bensinpumpe-relè,btr feil? Reward!

Ranger emnet


Flaten 87

Anbefalte innlegg

Endelig noen fremskritt her.

Fått bensin-pumpene til å gå + at det kommer bensin frem til dysene. Men pumpene stopper ikke :/

 

Så var det dysene da, kommer nesten ikke sprutbilde i det hele tatt, drypper så si. De er vel rimelig tette og trøtte etter 300.000 lange bak seg, hehe.

 

Da regner jeg med at det blir nye dyser, kan like godt gjør det.

Dysene er grønne, så da er de nok orginale.

 

Jeg ringte biltema og bilextra og spurte om de kunne skaffe, men den gang ei. Så får prøve volvo, sikkert skamdyre da?

 

 

Bilen er chippa, så vurdere å kjøpe noen dyser som er hakket større, men litt usikker. Grunnet mange som har problemer med "drukning" etter det jeg hører.

 

Noen erfaringer,pris?

Wolkswagen Golf 1,9 TDI 02'

Ford mondeo 95'

Citroen AX 4*4 96'

Volvo 745 tic 87' B230ET

Volvo 740 86' B230A

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er bensinpumpe relèt i bilen min. Men jeg er litt usikker på hvordan jeg kan begynne å feilsøke.

 

Symptomer: bensinpumpa går hele tiden når jeg vrir om på tenninga.

 

Jeg vet at relèt er i orden

 

IMG_0019-1.jpg

Sikring 1= +12V fra bateriet

sikring 11= bensinpumpe relè

sikring 12= tenning +div

 

Ble snudd litt på siden etter jeg lasta det opp men...

Endret av Flaten 87

Wolkswagen Golf 1,9 TDI 02'

Ford mondeo 95'

Citroen AX 4*4 96'

Volvo 745 tic 87' B230ET

Volvo 740 86' B230A

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før du blakker deg på nye dyser bør du også sjekke radiostøyreleet (störningsrelee)... Legg en jumperledning mellom den rød/grønne og den røde ledningene (de er tjukkere enn dem to andre som går til releet).

Da står dysene åpne hele tia. Releet finner du ved siden av oljetank til servostyringa.

1987 Volvo 740 Turbo Squirta + div mod

1987 Volvo 740 GLE Brukskjerra...

Div..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vest pumpa under biln e originalt montert, så går den kun når du fila eller når bilen står å går. . heller kobbel av slangen som går inn på pumpa. . å vest det ikke gjør det, så e det pumpa i tanken. .

vest det kommer bensin dær, så sætt du slangen på igjen, å heller tar av slangen etter pumpa som sitter under bilen. . å normalt sett så ska det vær ganske godt trøkk dær. .

 

P.S du må file på nøkkelen hver gang. .

 

For å være helt sikker, så går det ann å mål å se om pumpa får strøm. .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for tipsa over. Skal prøve det.

 

Okay, litt oppdateringer her:

- Problemet med at jeg ikke fikk bensinpumpene til å gå tidlige, var på grunn av brudd i +12v til sikringen til bensinpumpe relèt. Så nå er det i orden.

 

-MEN nå går pumpene hele tiden så fort tenninga er på, de stopper ikke. Så relèt kobler ikke ut bensinpumpene når det er nok trykk.

Og det er jo btr som styrer bensintrykket, men den er mekanisk(koriger vist feil)

Men det burde jo være en elektrisk føler som sier ifra til relè nå den har oppnådd ett vist trykk, og da kutter strømmen til pumpene.

Hvor kan den være isåfall(hvis det er en)?

 

Fritt frem for forslag til løsninger:thumb

 

DEN SOM KOMMER MED ET FORSLAG TIL PROBLEMET SOM GJØR AT DET VIL FUNKE FÅR 200 ,-KR PÅ KONTO:hello:

Endret av Flaten 87

Wolkswagen Golf 1,9 TDI 02'

Ford mondeo 95'

Citroen AX 4*4 96'

Volvo 745 tic 87' B230ET

Volvo 740 86' B230A

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for tipsa over. Skal prøve det.

 

Okay, litt oppdateringer her:

- Problemet med at jeg ikke fikk bensinpumpene til å gå tidlige, var på grunn av brudd i +12v til sikringen til bensinpumpe relèt. Så nå er det i orden.

 

-MEN nå går pumpene hele tiden så fort tenninga er på, de stopper ikke. Så relèt kobler ikke ut bensinpumpene når det er nok trykk.

Og det er jo btr som styrer bensintrykket, men den er mekanisk(koriger vist feil)

Men det burde jo være en elektrisk føler som sier ifra til relè nå den har oppnådd ett vist trykk, og da kutter strømmen til pumpene.

Hvor kan den være isåfall(hvis det er en)?

 

Fritt frem for forslag til løsninger:thumb

 

DEN SOM KOMMER MED ET FORSLAG TIL PROBLEMET SOM GJØR AT DET VIL FUNKE FÅR 200 ,-KR PÅ KONTO:hello:

 

Fant ut av problemet, så nå er det iorden.

Men har fortsatt den samme fjuskinga når bilen er kald, men funker helt greit når den kommer opp på tempraturen.

Wolkswagen Golf 1,9 TDI 02'

Ford mondeo 95'

Citroen AX 4*4 96'

Volvo 745 tic 87' B230ET

Volvo 740 86' B230A

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår