veppstekk Skrevet Februar 26, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2009 Vurderer og kjøpe en Audi 1.8T (AEB) motor men vil ikke bruke orginal ECU... Og etter hva jeg har forstått kan jeg velge i forskjellige typer av "SPRUT" jeg kan kjøpe....noe tip til hva jeg burde kjøpe? Hvordan er d med programmering...hvilke verdier skal brukes?? :wonder: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoR-Sport Skrevet Februar 26, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2009 Hvorfor ikke få et firma til å lage spesial chip til tenning og bensin?? vil tro det bli billigere enn å kjøpe datapsprut! Siter -Volvo 245 16v Turbo Prosjekt- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
veppstekk Skrevet Februar 26, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2009 Hvorfor ikke få et firma til å lage spesial chip til tenning og bensin??vil tro det bli billigere enn å kjøpe datapsprut! :confused: "vil tro" sir du?? Trenger mer utfyllende svar enn d du kom med der... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoR-Sport Skrevet Februar 27, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2009 la oss si at det koster 7000,- for spesial chipper (har aldri sjekket pris på dette!) og et Haltech E6X får du til 8095,- hos turbofun, med uterminert ledningsnett. http://www.turbofun.no/product/460407/Haltech_Haltech_E6X_-_Flying_Led_kit.html og da trenger du også følere i tilegg, mapping kommer seg vell på 8-10 000+, avhengig av hvem som gjør det. så totalt sett vil et datasprut koste mere enn hva chipper gjør. men du har flere muligheter med datasprut.. hvilket effekt mål har du? Siter -Volvo 245 16v Turbo Prosjekt- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
veppstekk Skrevet Februar 27, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2009 la oss si at det koster 7000,- for spesial chipper (har aldri sjekket pris på dette!)og et Haltech E6X får du til 8095,- hos turbofun, med uterminert ledningsnett. http://www.turbofun.no/product/460407/Haltech_Haltech_E6X_-_Flying_Led_kit.html og da trenger du også følere i tilegg, mapping kommer seg vell på 8-10 000+, avhengig av hvem som gjør det. så totalt sett vil et datasprut koste mere enn hva chipper gjør. men du har flere muligheter med datasprut.. hvilket effekt mål har du? :m'm: Takker for et mer utfyllende svar. Målet er vel sånn ca mellom 280-300HK. Noe tips da hvor få kjøpt disse spesial chippene du snakker om? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoR-Sport Skrevet Februar 27, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2009 Okei, trenger ikke datasprut til den effekten. ES-Tuning Turbocenter? Dahlback Racing? Vet at ES-Tuning ordner dette, usikker på pris da jeg ikke har chipper. Siter -Volvo 245 16v Turbo Prosjekt- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
242 2,5 liter Skrevet Mars 1, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2009 chip hos es tuning koster ca 7000.du trenger ikke datasprut for den effekten.på min gammle audi a4 så bremset jeg 297,7hk på hjul med chip Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
veppstekk Skrevet Mars 2, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2009 chip hos es tuning koster ca 7000.du trenger ikke datasprut for den effekten.på min gammle audi a4 så bremset jeg 297,7hk på hjul med chip Kan du fortelle meg hvilket oppsett du hadde på motoren da? Hvilken turbo,dyser osv?? :pray Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
242 2,5 liter Skrevet Mars 2, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2009 Kan du fortelle meg hvilket oppsett du hadde på motoren da?Hvilken turbo,dyser osv?? :pray garrett gt 2876r,440cc dyser,3" luftmasse måler,3" annlegg helt bak med 2 ferrita lyd dempere,nytt grenrør husker ikke hvilken type det var,fmic 450,300,76 og chip mappet og bremset hos es tuning.er det 2wd eller 4wd du har? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esmyr Skrevet Mars 17, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 17, 2009 034motorsport.com har plug and play Siter ___________________________________________ Prosjekte mitt:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=157839 Prosjekt 2: http://www.bilforumet.no/golf-ii/168642-golf-2-1-6c-84-mod-totalt-forvandlet-arbeidsbil-blir-jentebil-nye-bilder-7-sep.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
veppstekk Skrevet Mars 18, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2009 034motorsport.com har plug and play Kan du slenge opp en direkte link dit? :thanks Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg