super passaten Skrevet Februar 23, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2009 hei, ska hent en voyager 98 mod bensin til neste helg, han som har den har overhalt automat og toppen på bila, er det noe jeg bør være spes på vakt med? synes disse bilene er kjempe fine og har blitt advart fra alle at jeg ikke må kjøpe meg en slik en, men nå trasser jeg dem som sier dette, bilen kan da ikke være så ille som andre biler? annen spørsmål. dette er en 5 seters kombi. kan jeg fjerne skille veggen og dytte dem setene lenger bak og sette inn 2 pilot stoler? eller går det ikke an og bruke kombi setene? håper på posetive svar. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Februar 23, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2009 Du må vel egentlig være på vakt for det meste, men har hørt at bensinmotoren er noe bedre enn dieselen. Automatkassene tåler lite, så vær nøye med oljeskift og slikt. Masse elektriske feil, og andre småting. Når det gjelder baksetet, er det vel egentlig ikke lov å flytte dette, men hvem bryr seg :) Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skodaracing Skrevet Februar 24, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2009 98 mod har ikke vært like mye plaget med automatkassene som tidligere modeller. Viktig å sjekke opp bilens historikk for å vite hvordan den er fulgt opp. Slitedeler som klosser,skiver,bremser bak,kuleledd og foringer er gjengangere. Har bilen hengerfeste? Dette er jo noe som sliter mer på automatkasser,sjekk om det er montert ekstra automatkjøler i så fall,varme er ofte årsak til at kassene går i stykker,samt at det blir kjørt i "D" hele tiden med tung last/henger. Hvilken motor er det? 3,3 eller 2,4? Vedr bakseter,når bilen er over 10 år,kan den registreres om til personbil uten å betale avgifter,du kan da sette 3-seter bak og 2 stoler i midten. Men combisetene kan ikke brukes bak,da må du skaffe orginal 3-seter eller få laget en ramme som kan festes på en sikker måte,mulig det må vises og godkjennes. Siter 2001 Skoda Octavia Elegance 1,8T 4x4, 1965 Buick Skylark 2dr HT, 1981/1982 Skoda 105L (prosjekt) http://www.bilforumet.no/skoda/215354-skoda-105-a.html "Lille Gul" http://www.bilforumet.no/annet-bilrelatert/213207-kids-ride.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg