Gå til innhold

Rele' problemer

Ranger emnet

Smite

Anbefalte innlegg

Hei.

Har en jeep cherokee 96 mod, og den har det vært litt trøbbel med siden jeg kjøpte. Siste på listen nå er det at den blir helt død av og til når jeg skal starte den. Setter tenningen på, gløder motoren, og når jeg skal vri om og starte forsvinner all gnist og strøm, må deretter ut og ta av og på pluss polen for å få gnist igjen. Skjer kanskje hver tredje, hver fjerde gang for tiden. Kan det være ett rele' som synger på siste verset, eller er det noe annet?

Mvh Smite

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være rele. Jeg kan ikke relatere direkte til like erfaringer, men lignendes. Da jeg hadde toyotaen min så skjedde det at releet til hovedlysa hengte seg opp, og jeg måtte koble fra strømmen - eller dunke godt i det, så skrudde det seg av. Dette løste jeg ved å bytte rele... Men i ditt tilfelle så kan jeg jo desverre ikke si eksakt hva du bør gjøre, men i referanse til spørsmålet ditt om det kan være releet som synger på siste verset, så er svaret ja. Det kan også være at en sikring er død som styrer styrestrøm til releene på et eller annet vis, som gjør at releet ikke blir lagt ut og inn slik det skal, og oppfører seg merkelig. Så mitt råd er å sjekke (måle med multimeter) alle sikringene. Når du er sikker på alle virker, dersom problemet ikke er løst, skift rele.

Peugeot 406 2000 Stasjonsvogn - Nåværende privatbil

Ford Transit Connect med Securitas Styling - Nåværende arbeidsbil

Toyota Carina 2 1986 - Solgt

Volkswagen Golf 1 1982 - Vraket

Lenke til kommentar
Del på andre sider