Buøyvolvo Skrevet Februar 25, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2009 Har byggd en normal turbobil. En 242 1,9dl 1979. med b230fk 1996.. kostnaden er vel.. Bil, 4000kr Motor med alle hjerner, 10000kr Ledningsnett 240 Lh 2,4, 1000kr Enkelmasse svingjhul Lh 2,4 800kr JT 3" en lydemnper, 3400kr Gearkasse, brukte en gammel, 0kr, Bakaksel med Truetrac 9000kr. Godkjening 2400kr Med prøveskilt/Eu kontroll osv. Småtteri. (kabelsko, olje osv) 3-4000kr Har Justert på litt trykk (0,8bar) det er nokk på vinterføre. Har et annet projekt,, 142 med b230fk håper på 300-350hk, Motor B230fk med h-råder, nye stempel,alt nytt av lager og pakninger. utført av KM Tehcnisk, 20000kr 531 topp med a kam og overhalt, 3000kr osv så det blir dyrt,, ;P Mvh Kristoffer. Siter OLD VOLVO`S NEVER DIE, tHEY ONLY GO FASTER...... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Februar 25, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2009 Jeg tør ikke regne på min en gang! :P Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo d6 Skrevet Februar 25, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2009 Hvordan går det ann og bruke så mye penger a? Kjøper dere alt nytt og setter bilen på verksted? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Februar 25, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2009 Kjøper jo mye nytt da, men gjør ting selv... Ting koster... Et ok understell koster jo fort 20k, drivlinje med girkasse, clutch og diffbrems koster mer enn 20. Motor koster fort over 20k med litt mods. Så har du felger, bremser, stoler, ratt og dill. I tillegg kommer jo da all slags slanger, klemmer, pumper, pakninger bla bla bla bla bla.... Du kommer til å merke det hvis du skal bygge på bilen din d6. Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
peder003 Skrevet Februar 25, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2009 Gjøre det enkelt egentlig så koster det ca 20-25k +/- da :) lite med understell og kun motor å slikt. Må jo begynne en plass da :) Siter Volvo 240 TIC 1979 Den blå fare Mercedes-Benz 1977 230E "La mæ død edition" Volvo 240 1983 go vogna Solgt Volvo 240 1982 Solgt Volvo 360 Herjebiln (SKrapet og hugd) ;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo d6 Skrevet Februar 25, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2009 Blir jo ikke dyrt og bygge bilen min når jeg skal ha turbo motor felger og senk. Setter på dobble stabstag og sånn isteden for å kjøpe nytt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Februar 25, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2009 Du vil fort oppdage at det koster penger å gjøre det enkelt også. :) Det blir selvsagt til hva man gjør det til, men mye vil ha mer. Dessuten vil jeg absolutt ikke anbefale å kjøre originalt understell med pulver i børsa. Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
totte88 Skrevet Februar 25, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2009 hoff, nei begynne å regne nei, jikk vel nesten 20 lapper i dag bare på coilover foran å bak pluss litt småsnæææks:) tiper jeg blir å bikke 180 000 før sommern er over.. hoff, iiiille! Siter mvh tor anders aune (240 turbo 90 mod) http://www.bilforumet.no/200-serien/220654-informasjonstr-d-240-turbo-bygges-bildetung-tr-d.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
toyofan Skrevet Februar 25, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2009 (endret) B230FK 1997 fra Volvo 940 Lavtrykksturbo 15000kr531 topp med større eksosventiler (38mm) mira freste ventilseter og småfriserte eksoskanaler 4500kr Vx3 kamaksling (inkl. i topp) Oljeunderspylte stempel Vannavkjølt olje 60x30x7,6 intercooler, 3" inn/ut 3200 T-34 Turbo 3500 Turbosmart Megasonic Dumpventil bygd om til resirkuleringsventil 1650kr 3" eksos fra turbo og ut med 1 simons lyddemper og utblås foran h. bakhjul 1500kr Samco slanger(blå 3") 1200 31 actuator 1000 MSD bensinpumpe 1500 Bensin Catch tank gratis Doble el. vifter på radiator 500 Porta grenrør 3" trykkrør Stort K&N filter 750 Turbo XS kran 700 Malpassi justerbar bensintrykksregulator 1200 Mocal 1 liter`s oilcatch tank 1200 Forbedret veivhusventilasjon Megasquirt datasprut 8000 Siemens Deca 575cc dyser 1500 Bremset 278,8HK & 372NM på drivhjul. 10000 Drivverk: Getrag 262CR girkasse ombygd fra hardykobling til medbringer "selvprodusert" stivt spakstell med sellholm spak 11000 228mm Sachs Racing 655 trykkplate med 4 puck lamell 3000 1031 bakaksling med 3,15 utveksling og Dana 30 rear Truetrack diff og el. Speedo 8000 Begynn å regne...... 82400kr sånn grovt..haha..pluss felger, bremser, coilovers, stein dempere, stag, ratt, spacers, ++++++ alt smådill, lakk ææææææææ:omfg Endret Februar 25, 2009 av toyofan Siter -1983 Volvo 240, 2,3l 8V Turbo:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=61998 X-1996 Opel Corsa B 1,2l 8V X-1986 Daihatsu Charade G11 1,0l 6V Turbo (Hugd) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
totte88 Skrevet Februar 25, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2009 ja blir fort dyrt, folk fatter ikke hvor dyrt det er om dem ikke har gjort noe slikt selv.. mange folk tror meg ikke hva som har gått med til bilbygginga mi til nå å det var før jeg begynte i vinter, å da går det sikkert 60 laken Siter mvh tor anders aune (240 turbo 90 mod) http://www.bilforumet.no/200-serien/220654-informasjonstr-d-240-turbo-bygges-bildetung-tr-d.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
x8|volvo Skrevet Februar 25, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2009 men! SE positivt på det! hvis du ikke røyker er denne summen tjent inn på ca 3 år ! ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
emilhetty Skrevet Februar 25, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2009 men!SE positivt på det! hvis du ikke røyker er denne summen tjent inn på ca 3 år ! ;) Og hvis du ikke har kjerring så har du tjent inn på ca 1 år :D Siter MVH Emil Horpen Hetty, Vestfossen/Buskerud, Tlf: 90071358 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
toyofan Skrevet Februar 25, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2009 DET er sykt det Siter -1983 Volvo 240, 2,3l 8V Turbo:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=61998 X-1996 Opel Corsa B 1,2l 8V X-1986 Daihatsu Charade G11 1,0l 6V Turbo (Hugd) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Februar 26, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2009 Ja, jeg får unnskylde meg selv med det. Singel og ikke-røyker. :) Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet Februar 26, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2009 Hvis du har flaks så kan det koste under 10000 å sette inn en orginal FK\FT dersom du finner en billig motor i sverige som ikke mangler noenting, finner et billig brukt eksosanlegg og får tak i billige deler fra nettet eller huggere. Endte på ca 20000 da jeg satte en orginal FT i den gamle 240`en, da med nytt 3"eksos, ny oljekjøler med slanger, ny clutch + småtteri. Er utrolig mye småtteri man ikke tenker på, i tillegg så kjøper man somregel delene over tid, og da tenker man ikke så mye på totalsummen, men dyrt blir det uansett. Dessuten er ikke en orginal FK\FT noe stor forskjell kontra orginalt, så man må trimme dem, og da kommer enda flere utgifter. Tro meg, og alle de andre som har gjort dette. Det koster penger. Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.