Facedown Skrevet Februar 23, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2009 Hei hei. Min lada 1500 har nå skjært seg..og siden alle lurer på hvordan jeg klarte og ødelegge en lada.. jeg har ødealgt 2..:P Men nok om det. En kompis av meg selger en 240 2,3 for en billig penge. 2000 får jeg den for, og det er bare foringene i bakstillinga som må byttes, ellers er den i bra stand :). Men 2,3 liter er kjedelig, så jeg lurer på om noen har peiling på hva slags kostnadsnivå jeg må regne med for og få ut.. tja.. 300 hk holder. Fra en 240 turbo motor? på forhånd takk :) Siter Why do they always name hurricanes after women? When they arrive they are wet and wild, and when they leave they take your house and your car. ;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alek_88 Skrevet Februar 23, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2009 kjøp deg heller en orginal turbomotor i første omgang du. ET eller FT. Siter sap Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Februar 23, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2009 Kommer an på årsmodell på volvoen det.. Er det en 89-93 mod, koster det ca 10.000kr for en komplett turbomotor (FK/FT) som er plug and play.. Justering av turbotrykk og chip, så har du vel rundt 200hk.. Bytte turbo, dyser osv så kommer du vel opp til rundt 300hk uten at det har kosta deg skjorta.. ;) Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alek_88 Skrevet Februar 23, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2009 Kommer an på årsmodell på volvoen det.. Er det en 89-93 mod, koster det ca 10.000kr for en komplett turbomotor (FK/FT) som er plug and play.. Justering av turbotrykk og chip, så har du vel rundt 200hk.. Bytte turbo, dyser osv så kommer du vel opp til rundt 300hk uten at det har kosta deg skjorta.. ;) spørs om det er driftsikkert da.. har ikke jeg så mye grei på innmaten i turbomotor i volvo, men.. hehe:p Siter sap Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Februar 23, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2009 Innmaten tåler nok fint rundt 300gamp.. Sålenge det er nytypen b230.. Altså fra 94 og opp.. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
totte88 Skrevet Februar 23, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2009 problemet blir girkasse 8-10 000 kr ekstra dær, orginale volvo holder ikke til dette Siter mvh tor anders aune (240 turbo 90 mod) http://www.bilforumet.no/200-serien/220654-informasjonstr-d-240-turbo-bygges-bildetung-tr-d.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Februar 23, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2009 Om han skaffer seg m90, burde det nok holde sålenge han ikke er ultrahard på gassen.. :) Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
totte88 Skrevet Februar 23, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2009 denne er vel ikke gratis, må jo førde ha clutch og slik da Siter mvh tor anders aune (240 turbo 90 mod) http://www.bilforumet.no/200-serien/220654-informasjonstr-d-240-turbo-bygges-bildetung-tr-d.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Februar 23, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2009 Nei, det er sant, men m90 går jo for rundt 3000kr.. Clutch og slikt må han jo ha uansett hvilken girkasse.. Eneste er jo at han muligens må bygge om til hydraulisk clutch ved bruk av m90. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Facedown Skrevet Februar 23, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2009 Bra respons her må jeg si :). Det er en ehmm... 87 modell om jeg ikke husker helt feil. Høres da ikke ut som detta blir så altfor vanskelig :). Eller dyrt for den del :) Siter Why do they always name hurricanes after women? When they arrive they are wet and wild, and when they leave they take your house and your car. ;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Februar 23, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2009 87-mod ja.. Da er det vel b230E/A/K i den... Da må du få tak i en b230FK/FT med ledningsnett+hjerner til 240 med b230F-motor.. :) Så er det bare å følge guiden som ligger klistret i 200-delen her på forumet. :) Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
luigi Skrevet Februar 23, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2009 fant denne. Ang 300Hk trim er dette den beste løsningen på B230Fk motoren: 531 topp Gr.A/KG002T/VX3/K kam eller lignende. 16T turbo (850R) 3" eksos Justerbar progressiv (1:1,2) bensintrykksregulator. Alu intercooler. Spesial 285Hk chip i begge hjernene. (BSR Haijen special) Og hvis du vil unnvike ras, h-profilråder... Det lønner seg også å kjøre den på ruller etterpå for å finjustere bensintrykket og ladetrykk. Siter MVH Raymond Myrland 940 front ønskes. 960 intriør ønskes. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Næssen Skrevet Februar 23, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2009 Er ikke akkurat billig og trimme en volvo motor til 300hk da, Siter Volvo amazon 70 modell. (Langtidsprosjekt) Volvo 240 Turbo. Volvo 240 86 modell. (Delebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BloOdHaRrY 242eigar Skrevet Februar 23, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2009 volvo er dyr bil å bygge! nett sånn at du er forberedt hvis du skal gjera da nokenlunde skikkelig ;) Siter volvo 242 -83 16v, turbo prosjekt volvo 360 Grøftekanten Lakk&Rally! død ;) volvo 245 -85 turbopelle :) delvis død volvo 940/s90 - my blue pearl Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alek_88 Skrevet Februar 23, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2009 Innmaten tåler nok fint rundt 300gamp.. Sålenge det er nytypen b230.. Altså fra 94 og opp.. jaha, annen veiv/råder å greier på dem fra 94 eller?:P Siter sap Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.