Gå til innhold

BMW 320 e36: tannstang problem

Ranger emnet


GeVeger

Anbefalte innlegg

bilen er en 92 mod 320i (vanos). var på verksted for ca 1 måned siden og da la de merke til at det var slakk i foring på tannstang. merket idag at når jeg bremset at blien rista litt på rattet, er dette tannstang? går det ann og skifte bare foring? eller må hele tannstanga skiftes? vet noen av en link til DIY? og er det farlig og kjøre med litt slakke i foring?(når merker jeg at den absolutt må skiftes?) er det samme tannstang som sitter på begge sider? altså om den er likedan på begge sider, f eks. at jeg kan sette en brukt tannstang som har stått på høyre side, om jeg da kan sette den på venstre side?

 

håper på hjelp:)

Endret av GeVeger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis tannstang er det samme som endeledd, så kan du bytte indre og ytre ledd. Beste er å bytte hele (dvs begge to).

Er ikke farlig å kjøre med litt slakk i foring, men det er jo grusomt irriterende og det kan også føre til sporing og ujevn dekkslitasje.

Du merker at den er dårlig når du kan rugge på den med handa..

Bilforumet.no
Administrator
-96 BMW 328i Touring
x -92 BMW 318iS Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det flere som sier at kast i bremseskiver er umulig å få til...men det kan være belegg mellom bremseskiva og klossen som ikke er slitt vekk.

Noen heftige nedbremsinger skal løse problemet.

Hvis ikke dette hjelper, heller jeg mere på foringer og bærekuler evt. ubalanse i felgen(e).

Bilforumet.no
Administrator
-96 BMW 328i Touring
x -92 BMW 318iS Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv skiftet bremsekiver på bilen til muttern pga kast i skiver, ble gull etterpå. Har forresten kast i skiver på volvoen nå, siden gliderene hang på og bremset kun på ytterklossen, skiva er da tilnærmet uslitt på ene siden og helt nedslitt på andresiden. Så er nok ikke umulig.Ubalanse i hjul skulle man forsåvidt merket hele tiden da. og ikke bare under nedbremsing.

BMW E36 325i 93`

Volvo 740 GL 90` (Turbo Intercooler) Vinterbil

X:Audi A4 1,8Q 96`

X: Volvo 240 87`

X: Mercedes 280e 85`+ 300TD 83`

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår