sven410 Skrevet Februar 21, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2009 jeg har stående en Ford A serie som ikke helt veteran enda, men poster dette her likevel side disse ble produsert mellom 1974 og 1980. Disse er etter hva jeg vet svært få igjen av. og bare en jeg vet om som fortsatt er på skilter. Det hadde vært morro å hørt fra flere som hadde info om slike, enten som skogsvrak eller stående rundt omkring i mer eller mindre hel tilstand:) Hører gjerne også fra eller om noen om har skrudd på, eller eid slike:) legger ved et bilde slik at man kan se hva slags bil dette er:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TT Racing Skrevet Februar 21, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2009 (endret) Sto en slik i en skogkant utenfor snillfjord i sør trøndelag:) Enkelte sa det var en bedford, men er rimelig sikker på att det var en slik ford som du har.. Eller er den identisk med Bedford A-serie ?? Endret Februar 21, 2009 av TT Racing Siter -1969 Ford 17m -1986 ford scorpio -1976 Ford Taunus -1987 Mercedes 300E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Februar 22, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2009 Sto en slik i en skogkant utenfor snillfjord i sør trøndelag:)Enkelte sa det var en bedford, men er rimelig sikker på att det var en slik ford som du har.. Eller er den identisk med Bedford A-serie ?? Bedford var et engelsk underbruk av Vauxhall og GM, så det spørs vel... Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sven410 Skrevet Februar 22, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2009 Det er nok ikke samme bilen nei. Bedforden hadde jo vært enkel å få fatt i deler til den:) Ford A serie var produsert bare noen få år, og er så langt jeg vet bare solgt i begrenset antall i norge:) Mange vil nok si at dette er en transit, men det er det ikke. Transiten hadde ikke på langt nær så håy totalvekt... disse kom i fra 4-6,5 tonns totalvekt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Februar 22, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2009 Det er nok ikke samme bilen nei. Bedforden hadde jo vært enkel å få fatt i deler til den:) Ford A serie var produsert bare noen få år, og er så langt jeg vet bare solgt i begrenset antall i norge:) Mange vil nok si at dette er en transit, men det er det ikke. Transiten hadde ikke på langt nær så håy totalvekt... disse kom i fra 4-6,5 tonns totalvekt. Jeg synes det er på tide å røpe hva slags motor som befinner seg under huven på Forden din! Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sven410 Skrevet Februar 22, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2009 Der befinner det seg en 3,5Liters york diesel, en SVÆÆÆR rekkesekser på svimlende 90 HK og i underkant av 200NM dreiemoment. Hørte vi lat.... ja...:) Giret for 80 KM't i 3500 rpm, men der kan den etter en som hadde en slik som campingbil ligge i timesvis:) men den skal settes i stand som det sjeldne smykket den er, så vi får vel bare ha litt god tid når vi skal på tur tenker jeg:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MaxXximA Skrevet Februar 22, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2009 Tok tilfeldigvis bilde av en lignende bil idag, uten at eg visste om denne tråden... Men det er vel "bare" en Transit eg har tatt bilde av...?? Siter '97 Nissan Maxima http://www.nccn.no '73 Datsun 160B http://www.datsunpmcregisteret.no EX: '89 Subaru E12 4x4 EX: '85 Scorpio 2.8 4x4 EX: '86 Scorpio 2.0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sven410 Skrevet Februar 22, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2009 Det er en transit ja, men vil ikke si det er "bare", de begynner å bli langt imellom de og nå... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Februar 22, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2009 Transit og A-serie har vel i bunn og grunn samme "hytta". Men A-serie har kraftigere ramme og hjuloppheng Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sven410 Skrevet Februar 22, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2009 hyttas utseende er ganske likt ja, men gulv og torpedo er ikke likt... men dører og dash og frontrute er såvidt jeg vet likt som transit.. gulv og torpedo har et stort hull for å gi plass til rekkesekseren. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvolars Skrevet Februar 22, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2009 Frontruta og torpedo veggen er mye breiere på A-Forden. Men dørene er like. Lengre front har den også. Vet om en avskiltet slik A-Ford på en gård her oppe i Nittedal. For noen år siden var jeg med og fraktet en slik bil fra Asker og til Hurum. Mulig den står der enda ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sven410 Skrevet Februar 23, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2009 har du noe info om hvor de står.. har en kamerat fra nittedal:) hadde vært morro å tatt e heisatur og glant litt, bor jo i sarpsborg selv. send gjerne på PM:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvolars Skrevet Februar 28, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2009 har du noe info om hvor de står.. har en kamerat fra nittedal:) hadde vært morro å tatt e heisatur og glant litt, bor jo i sarpsborg selv. send gjerne på PM:) Den i Nittedal står her : http://www.gulesider.no/gs/companyDetails.c?q=nittedal+rustfrie&bc=0&lineId=Z001THSE&companyNameSearch=false Den i Hurum parkerte vi et sted i nærheten av Klokkarstua, men tror ikke den står der lenger. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sven410 Skrevet Mars 1, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2009 takker:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alek_88 Skrevet Mars 16, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 16, 2009 Haha, husker for en del år sia, da jeg bodde utfor en dekk-forhandler. Søndag morra (vær søndag!) kom polakkene og henta seg gamle dekker dem sku ha med seg ned til polen. Dem kjørte en sånn en ;) en ORANSJ en:D haha Siter sap Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg